Skulebollen Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 Fikk 2er feil nå på tuten min.. Prøvde med en annen tut når jeg kjøpte bilen for 2 år siden. Men hjalp ikke. Så rekner med ledningen ikke får strøm/ det er noe galt med rattet? Noen som har tips til standardfeil jeg kan begynne med og sjekke ut på e39 sedan? Noen som har vert borti det samme kanskje ?
Otis Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 Det er jo veldig kurant å sette strøm direkte på fløyta og se om den lager lyd, det er jo ikke så uvanlig at de setter seg fast pga lite bruk. Etter det ville jeg sjekket ledningene som går inn på fløyta mens noen trykker på rattet, evt du selv om du har lange nok ledninger.
mundalen Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Sjekk slepering bak rattet. Mine ledninger var slitt rett av etter at den tydeligvis hadde låst seg uten at eg hadde merket det. Koble fra batteri før du demonterer ratt så du ikkje får feilmelding på airbag når du tar av rattet.
Skulebollen Skrevet September 10, 2015 Forfatter Skrevet September 10, 2015 Har som sagt prøvd og skifte tut, men ja får sjekke om den får strøm Man ser godt om det er noe gale med slepering når man tar av airbag? Mistenker det er denne som er problemet. Er dette en dyr del fra feks. koed?
mundalen Skrevet September 11, 2015 Skrevet September 11, 2015 Har som sagt prøvd og skifte tut, men ja får sjekke om den får strøm Man ser godt om det er noe gale med slepering når man tar av airbag? Mistenker det er denne som er problemet. Er dette en dyr del fra feks. koed? Du må nok ta av heile rattet og koble fra kablane. Det er forsåvidt ganske lett. I mitt tilfelle trengte eg ikkje å koble fra då kablane var slitt av. Då var det også lett å sjå/skjønne kva som var gale. Kjøpte brukt fra koed, husker ikkje kva eg betalte, ny er den litt dyr. bare å sjekke det. Det er et par forskjellige typer også så prøv å finn den rette
Skulebollen Skrevet September 30, 2015 Forfatter Skrevet September 30, 2015 Men når jeg trykker på tuteknappen, så hører man at det klikker inni rattet. Da gir vel sleperingen strøm til det? Alså kan det ikke vere denne? Har også Målt ut og sett at tuten ikke får strøm.
bmwmaxi Skrevet September 30, 2015 Skrevet September 30, 2015 Klikke er vel bare selve bryteren? Ettervert begynner også airbag lampa og lyse.
Skulebollen Skrevet September 30, 2015 Forfatter Skrevet September 30, 2015 Tenkte også at det bare var bryteren men fikk tipset fra en mekaniker så ikke vet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå