Gå til innhold

BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32


Pyrox
 Share

Anbefalte innlegg

Maggi93: Det er en farge som synker mer og mer inn på meg. Har gått og grublet på farge lenge. Så har egentlig veldig lyst å gå for estoril blå med mindre noen andre forslag få meg i tvil :) Kan ikke se noen store ulemper ved å lakke bilen under i bilen sin farge. Eneste er vel at ved steinsprut vil en se det mye tydligere pga karosserimassen er en annen farge. Tenker svart karosserimasse i alle hjulbuer.

Bilen er sandblåst og grunnet med 2-k epoxy. Holder på å slipe litt på ujevnheter, tenker å grunne den en gang til med ett tynt strøk.

Nok engang bare ett dårlig mobilbilde.

post-69038-0-11693400-1443640257_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estiril blå blir nok bra :) Men det e jo rin god del e30'a som enda opp i ein eller anna blåfarge, so eg hadde prøvd å funne på noko anna (sjøl om det ikkje e so lett) :P

Angåande undersida so hadde eg valgt svart unde heile om du skal ha karosserimasse i hjulbogane, og blå om du ikkje skal ha det. E kult med lakk unde, men eg synd isofall at det må vera kun ein farge :)

Eg trenge vel ikkje sei da, men om det e ein bil du vil bruka litt so hadde eg slått frå meg å lakka undersida og heller grisa ho inn med masse for å ha beskyttelse i mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har merket at blå er ganske populært på e30. Funderer litt på brun. Har sett en fin brunfarge på nyere bmw'er! Usikker på hva den heter.

Jeg tenker grunning utenpå karosserimassen i hjulbuene og så lakk under hele bilen, samme farge overalt. Utifra det jeg har hørt er det ganske sikkert at lakken ikke reagerer med karosserimassen sålenge enn grunner oppå. Om det er nødvendig med grunning er jeg ikke sikker på, men er jo en ekstra forsikring :)

Det er ett evig dilemma det der, om en skal ofre at det skal se pent ut forhold til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om da e Marrakech brun du tenke på so stemme i alle fall eg imot. Absolutt ein feit farge, men e bynna å dukka opp ein del bila med den fargen og, so den hadde eg styrt unna :P Men sjølsagt, det er jo din bil, so eg skal ikkje sitta her og bestemma  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF91: Var marrakech brun jeg tenkte på, hehe :) Men det blir nok ikke aktuelt. Har mer eller mindre bestemt meg for estoril blå :)

G-Racing: Takk for det :)

Hawkon88: Jepp, fine farger! Men har nå nylig sett Estoril blå i live, og har mer eller mindre bestemt meg for den :)

Volvobrage: Ja det er inni verkstedet :) Bilen ble ikke sandblåst inne, det gjorde jeg utenfor. Er laget til med en liten avsugsvifte og to varmeover! Jeg syns det funket veldig bra :)

Joachim S Hamar: Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...