Gå til innhold

Vibrasjon ved nedbremsing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så vibrerer det ganske mye når jeg foretar en nedbremsing i høy hastighet. merker det mest fra 80km/t og oppover. har skjønt at årsaken mest sannsynlig kan være at det er kast i bremseskivene mine. Finnes det noe tegn på om det er bak eller foran? Bremser foran skal være byttet veldig nylig, ser også slik ut, men er biltema sine klosser ihvertfall, så regner med at det er skiver også. bremser bak ser man har vært i litt mer hardt vær. 

Når jeg bremser så rister det i pedalen, og setet. føles det ut som. merker ikke noe spesielt i rattet. er dette et tegn på at det er bak?

Er forresten en 03mod E46touring. 

Jeg svarte kanskje mye på mine egne spørsmål. men tar veldig gjerne imot synspunkter på problemet.

på forhånd takk for svar.

Skrevet

Har kast i skivene mine fremme på ene E34en, der kjenner jeg det også i pedal og delvis setet. Du skal vel noelunde greie å kjenne om det er foran eller bak, men er vel større sjanse for at det er fremme det er kast i siden du kjenner det.

Skrevet

Jeg hadde også bremserist i pedal og i ratt fra ca 100km/h  tok å dreiet bremseskivene foran sånn at de ble gode som nye. Har ikke vært plaget med bremserist fra verken ratt eller pedal lengre. \:D/

Men som du sier at det er nylig byttet skiver kan det være under bytting at det ikke er gjort skikkelig arbeid. Kan ligge rust og dritt bakom som kan lage u balanse i skiven.

Skrevet (endret)

Velkommen til Bimmers.no :)  husk å søk før du lager ny tråd.Ligger jo milliarder av slike tråder fra før av.

Men to ting:

Rister det i pedalen ved ned bremsing er det 98,65% sjangse for at det er skivene bak.

Rister det i rattet ved ned bremsing er det nesten faktisk 100% sikkert at det er skivene. Dette med tanke på at du er skam sikker på at det ikke er noen dårlige foringer i forstilling.

Skiver foran eller bak kan bli skjeve etter bare noen km hvis arbeidet ikke er blitt gjort skikkelig som rengjøring osv.

Ett annet enkelt tips er å dra fingeren over skivene for å kjenne om det er ujevnheter.

Endret av Reef89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...