ErRihm Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 (endret) Kjøpe meg nylig en e39 520ia, da min e46 ble påkjørt bakfra, og desverre måtte bøte med livet. Har alltid likt utseende på e39, og fant etter litt leting en relativt fin bil, til en fin pris. Er kjørt 230´000, men med litt omtanke og kjærlighet, så tror jeg den har mange år igjen på veien. Har også mye ekstrautstyr, mer enn mange "nye" biler jeg har kjørt. bla: Rygge sensor fremme og bak El. takluke Heleletriske seter Regn.sensor på viskerene El. foldespeil Skinn. int Cruise contol 2 sone clima Multifunksjon ratt Xenon Ting som er gjort til nå Spoiler - Innvendig rens - Polert hele utvendig - Byttet tennplugger - Fjernet "lufthorn" i luftefilterboksen - Fikset tikkelyd i climapanelet - Led i skiltlys (error free) - M baklukespoiler - Utbedret rust på kanaleroghjulbuer - Høydejusterbart senkesett Det første som ble gjort var å bytte rondel på panser, og å rense interiør. Skinnsetene var ganske slitte når jeg kjøpte bilen, men ble vesentlig mye bedre etter en runde med rens og Leather conditioner Lakkenvar ganske sliten, og full av riper ogswirs Så det var bare å finne frem poleringsmaskinen 50/50 før etter Fremgangsmåten var, først å få vekk alle urenheter med Chemical Guys (cc) Clay. Deretter brukte jeg CC hexlogic pads med Meguiars Ultimate Compound på en Dual action maskin. Ganske hard lakk på bilen, så måtte gå over hvert panel et par ganger. Etter å ha fått et godkjent resultat, fikk hele bilen et lag med cc Jet seal forsegling For tiden holder jeg på å utbedre rust i hjulbuer, og på nedre kanaler. Og så er senk første prioritet etter det, samt bytte oljefilter hus pakkningen. Endret April 18, 2016 av ErRihm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Poleringsjobben er det jo ingenting å si på Byttet nettopp den pakningen jeg og. Kurrant jobb i og med det finnes DIY sider viss du Googler litt. Brukte ca 2.5 timer totalt. Kan lønne seg å bytte vannpumpe og termostat når man allerede har så mye demontert der forran. Pluss veivhusventilasjonsfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 Fin E39 det her Hva er planene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErRihm Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 Tony Høiseth: takk takk Gabz: I første omgang er det å fikse opp og få den i fin stand (utseende og teknisk). Har ikke verdens beste økonomi mens jeg studerer, men senk er allerede på vei. Og så kansje m-tech. Men er usikker på dette, syntes senket e39 er veldig fin uten M også M-bakfanger og eksos med stuss er i tankene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErRihm Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 Har fått gjort litt siden sist oppdateringHar kommet ganske langt på å få vekk rust rundt om kring på bilen. Startet med å slipe rent rusten med stårbørste på borhammer. Fikk vekk så si alt av rusten på denne måten, også behandlet med kjemisk rustfjerner. Heldigvis var det rent metall under rusten, og jeg trenger ikke å sveise i denne omgang. Bare for å ha seg sagt, dette er en "quick-fix" for å få vekk synlig overflate rust. Bilen skal ikke bli utstillingsbil og veteranbil, så føler ikke for å starte omfattende sveisejobb med det første. Vett at det er en fare for at degbegynner å ruste igjen under lakken. Tydelig at tidligere eier(e) har ignorert rust i et par år Lakkert med sinkgrunning, som fikk herde i et par dager. (derfor skittent rundt) Også lakkertmed body-color og klarlakk. Ble veldig fornøyd med resultat og fargeforskjell. Litt forskjell på kanalen, dalakken der er litt slitt. Ser for meg at forskjellen blir mindre etter en poleringsrunde. Speil kåpe ble tatt i samme slengen. Veldig fornøyd Fikk også på bakluke spoileren. Her ser en også hvor litte fargeforskjell det er (Biltema lakk ) Sist men ikke minst- høydejusterbart senkesett. Valgte TA, og er fornøyd med det så langt. Fint å kjøre med, og passe stivelse. Litt stivere enn e82 med mtech understell. Det var det for denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Bra framgang her (Y) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Bra jobba, stor forbedring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErRihm Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2016 Ikke så mye som skjer nå for tiden. Endelig ferdig med eksamen, men så er det jo så for*** kaldt ute nå. Captain Cody (bilen) er også dritlei av snø og vinter nå. For å være litt snill med han, så ble det vask/rens av DISA, Throttle body, Idle Control Valve, MAF og oljepeilerøret (og slangen til Ccv). Så nå burde han være fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErRihm Skrevet Februar 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2016 I helgen ble det bytte av bremser. Har utsatt det litt for lenge, så nå var det på høy tide. Bremsene fikk seg et lag med lakk. Ble bra, men tar vell ikke lang tid før de er sorte som kull Fikk også satt på et midlertidelig konfilter. Fant det på tilbud til 25kr, pga en liten knekk i filteret på undersiden. Skal nok sette på et filter av bedre kvalitet etterhvert. Vil da også lede det lengere ned i motorrommet. Også et bilde til slutt fra søndagsturen til Ølberg stranden Nå gleder jeg meg bare til å sette på sommerhjulene. Da blir det også en poleringsrunde. Ser her at lykteglassene trenger en oppshining Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 1, 2016 Share Skrevet Mars 1, 2016 bra jobb du gjør med bilen ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErRihm Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 Helt utrolig. Har hatt bilen i litt over 6 mnd nå, og har fikset og styrt på med den i så mange timer. Fikk endelig satt på sommerhjulene tidligere i uken, stillt inn senken og var helt klar for sommer og treff sesongen. Her er et bilde tatt rett før helgen. Våknet i dag, og fant bilen med 2 innslåtte dører. Noen som har hygget seg skikkelig i løpet av natten. Både fremdør og bakdør på passasjersiden er helt innslått, rutene er knust, og hele fremdøren er vrid. Det går derfor ikke an å lukke døren skikkelig lengere. Enten hærverk eller noen som har rygget i "meg". Håper jeg får det på forsikringen. Har "bare" delkasko, men får håpe på det beste. Noen som har erfaring med slike skader når bilen står parkert? Bare å komme med tips Om ikke forsikringselskapet vil batela noen, så blir det e fikse det så billig (men skikkelig) som mulig. Men sååå utrolig jævelig at sånn skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Satans jævler.. Burde henrettes offentlig. Bare ring og hør med selskapet ditt om det dekkes eller ikke, rett og slett. Eventuelt bare finn noen brukte dører og lakk dem. Da slipper du å rette dører, bytte glass osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 nei fy faen! det der ser ut som herverk! ser ut som to spark desverre =/ nei fy faen får håpe forsikrings selskapet ordner opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Kjipe greier! Hærverk blir ikke dekket av forsikringen tradisjonelt sett. Med kasko kan det dekkes naturligvis, mot da egenandel og bonustap. Er det kun dørene som er ødelagte er det nok mye billigere å kjøpe dører fra en høgger og bytte over. Uansett, politianmeld saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå