Gå til innhold

El. Bagasjomåpner e39

Joakim2104
 Share

Anbefalte innlegg

Bagasjeromme vil kun åpne/lukke med å trykke og holde på bakluke knappen på nøkkelen, så lurer litt på hvem del jeg skal bytte for at den knappen man trykke på for å lukke seg i bagasjeromme skal funke og selve håndtake utenfor at den funker ?

post-65550-0-48562700-1443246038_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig vanskelig å si før feilsøking.

Jeg fikk knappen til å virke på luka mi i dag. Men det er touring. På min var det dårligg jording. Jordingspunktet ligger gjemt inni luka. På bildet har jeg tatt av plasten rundt. Da jeg fikk fjernet irringen virket knappen. Jeg klippet av ledningene og loddet sammen.

post-41390-0-66176900-1443363437_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fant noen ledninger, når jeg kom fram til ledningene, så var det litt home made, den til el, knappen( lukker seg) så var 3 ledninger kobla til og en ikke, og ser at det kommer 4 fra ledningene fra el systeme, og den andre som er løs, er det til knappen utenfor, ligna veldig på den på bilde men bare med 3 ledninger.

post-65550-0-88423900-1443475384_thumb.j

post-65550-0-83911800-1443475408_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det som vises på det øverste bildet, synes jeg det er vanskelig å se noe. Jeg kan sjekke med kobling skjema i morgen.

På det nederste bildet har du jordingspunktet. De brune ledningene der er jording av forskjellige ting. Det er to slike i bakluka, ett på hver side. Ta av den sorte plastkappen og se om det er irr på ledningene. Hvis det er det må dem rengjøres, helst byttes. For med mye irr så stopper strømmen. Det kan hende kobberet i ledningen er blitt sort og da må den byttes. Hvertfall den delen som er sort. Det kan hende det holder å kappe av noen cm.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å se fargene på ledningene på det øverste bildet. Men uansett ser det ut som det skal være tre ledninger på bryteren. Må måle deg frem med multimeter til du finner hvor det mangler strøm. Er vel det beste rådet jeg kan gi.

post-41390-0-31922600-1443564598_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...