Gå til innhold

Solgt BMW "støken" 4mnd etterpå har den girkasse feil. Hvem skal betale?

Martin Notland
 Share

Anbefalte innlegg

Vi hadde et helvete med gearkassene på nye MB Arocks lastebiler der jeg jobbet før, disse hadde adaptive gearkasser og vi var to mann som delte bil, når jeg overtok bilen etter at forrige sjåfør hadde kjørt ei uke så tok det flere dager før kassa fungerte sånn jeg ville,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag ringte han som kjøpte bilen min igjen. Han skulle ha detaljert informasjon om hvordan man brukte cdspilleren(hadde kjøpt sånn jalla Ebay radio med touch skjerm, navi, bluetooth osv) og hvordan jeg hadde installert den.

Svarte bare at han kunne følge instruksjonsboka til cdspilleren som fulgte med ved salg. 

Regner med å høre mer fra han nå. Skal sikkert ha ny radio +++. Men denne gangen får han ikke noe!

Skriver en oppdatering om han kommer med noe absurd, som krav om penger, heving, o.l(Snart 2 mnd siden salg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest tråden nå. Og jeg må bare si att det bekymrer meg att kjøper måtte skifte bunnpannen på gearkassa? Alt tyder på att dette er en feil som har komt etter salg, siden det ikke var antydning av lekkasje før salg! Er akkurat slike folk det burde vært en forsikring mot å selge til! 

Mvh en som hater å selge biler til privat markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

00_302096024.jpg

Interessant å lese tråden om den 7 serien som fikk trøbbel med gearkassa. Denne bilen fulgte jeg selv med interesse,og vurderte et kjøp,uten at jeg fikk fingen ut. Men merket meg på FINN.no i sommer, at den ble lagt ut for salg på ny,av en herre nordpå.Han skriver selv uvanlig mye i sin annonse og omtaler bilen i særdeles positive vendinger(mer enn det "normale" i salgsannonser....)

Og over en hel side så nevnes intet om trøbbel med gearkassa! Da får vi regne med at alt er i orden-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese alt her men nøkkelen til løsningen i en sånn sak er at kjøper må kunne bevise at feilen var der ved overtagelse av bilen. Deretter har DU første rett på å fikse feilen, velger han å ta saken i egne hender MÅ han ha papirer fra et seriøst firma som har sjekket feilene å kommet med et prisoverslag. Å deretter kan

man snakke om deling eventuelt 

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. desember 2015 at 5.37, Tom K skrev:

Vi hadde et helvete med gearkassene på nye MB Arocks lastebiler der jeg jobbet før, disse hadde adaptive gearkasser og vi var to mann som delte bil, når jeg overtok bilen etter at forrige sjåfør hadde kjørt ei uke så tok det flere dager før kassa fungerte sånn jeg ville,

Ja det er sant. Er selvlærende girkasser i nyere bmwer som lærer seg sjåførens kjørestil :) så viss ene sjåføren kjører stille å rolig mens en annen kjører aggressivt blir det nok mye røkk og napp og "dunking"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...