fxslin Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Trenger litt hjelp med å nøste meg opp i "Felg/Hjul" junglen. Jeg er på utkikk etter 20"/19" felger til min E53. Liker veldig godt de nyere BMW felgene som finnes til senere generasjoner av X5 (+ mange andre fine felg leverandører). Vil det være noe problem å bruke f.eks felger fra E70 eller F15 så lenge jeg har senterring som utligner nav forksjellen? Jeg har fortstått så lenge dekk/felg størrelser er likt hva som står i døra på bilen. Så skal det ikke være noe problem hverken teknisk eller lovlig? Beklager novise spørsmålet (har googlet litt, men ikke klart få et entydig svar). Takk på forhånd!! FxSlin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Nei, så lenge du bruker senterringer som du sier så er ikke dette noe problem. Jeg har forøvrig et sett med originale 19" style 177 fra e70 om det kan være av interesse, men de blir muligens litt kjedelige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Hei. Jeg har vertini SC-1 på mi E53. 8.5X20 med 275 vredstein dekk på. Bilen er sinnsykt retningsstabil og fin og kjør med denne kombinasjonen. Ingen sporing og lite dekk støy. Felgen kler bilen veldigt bra;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2015 Nei, så lenge du bruker senterringer som du sier så er ikke dette noe problem. Jeg har forøvrig et sett med originale 19" style 177 fra e70 om det kan være av interesse, men de blir muligens litt kjedelige. De er jo tidløse og fine! Har sansen for OEM look. Hvilke dimensjoner har du på de? Hei. Jeg har vertini SC-1 på mi E53. 8.5X20 med 275 vredstein dekk på. Bilen er sinnsykt retningsstabil og fin og kjør med denne kombinasjonen. Ingen sporing og lite dekk støy. Felgen kler bilen veldigt bra;) Googla disse, så veldige kule ut. Har du et bilde med de på bilen din? Takk for gode svar til dere begge!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Jeg synes di kler bilen veldigt bra;) Skal sette på spacer bake til neste sommer. Skulle egentlig ha breier felg bake men ble en misforståelse mellom meg og selger og jeg måtte kjøre på ferie samme dag som dekk og felger kom så dat blei det 8.5" bake og framme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 De er jo tidløse og fine! Har sansen for OEM look. Hvilke dimensjoner har du på de? De er 9x19 ET48 og 10x19 ET53. Man fikk faktisk disse til e53 også, men da i 20". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 De er 9x19 ET48 og 10x19 ET53. Man fikk faktisk disse til e53 også, men da i 20". Hvordan blir det iforhold til vognkort osv? Bare å sette på eller må man innom BT? Steffen_82: Veldig Nice!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Man har lovlig lov til å endre innpress med 7,5mm pr. hjul uten å måtte godkjenne dette. Originalt innpress på e53 er 40mm foran og bak, men dette betyr jo at til og med de originale style 63 vil være ulovlige foran. Mine felger er like style 63 foran, men bakfelgene vil være noe lengre inni hjulbuen. Personlig tror jeg ikke dette vil bli et problem i praksis, men treffer man på "rett" person så vet man jo aldri dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå