Marionette Skrevet Oktober 7, 2015 Skrevet Oktober 7, 2015 Hei!Har merket av min m50b25 NV blir betydelig mer tungstartet jo kaldere det blir. Det er stoor forskjell på om det er +10*C eller +5*C utetemp. Regner med det blir værre når det blir kaldere.Når den først starter, går den som normalt.Noen som har en formening om hva det kan være?Plugger er ikke nye, (ca et år) men ser ok ut. Batteri er ikke 100% men ikke ødelagt.
MrBrum Skrevet Oktober 7, 2015 Skrevet Oktober 7, 2015 Drar starteren slik den skal? Eller drar den treigt? Eller er det at du må kjøre starteren lenge?
Marionette Skrevet Oktober 8, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2015 Starteren drar ok, ikke helt 100% pga batteri, men jeg må kinne den en god stund.
MrBrum Skrevet Oktober 8, 2015 Skrevet Oktober 8, 2015 Det kan jo være temp. sensor. Det kan ha å gjøre med LMM. Delvis tett bensinfilter..... Kan være flere ting. Det kan bli knotete og frustrerende å bytte deler bare for å prøve, så jeg vil nok anbefale å få et BMW verksted til å se på bilen. Fordi dem har utstyr som kommuniserer skikkelig med elektronikken i bilen din.
Marionette Skrevet Oktober 8, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2015 Temp sensoren i toppen under innsuget som kan ha invirkning på det? Alle filter er relativt nye. LMM er begynt å fjuske litt, ny er på vei i posten. Har opplevd noen ganger når den først starter, så "henger" den litt på tomgangen før den faller ned til 6-700rpm, så tok ut tomgangsregulator og rengjore samme. Men dog uten bedring, så er nok LMM relatert.
E.C. Skrevet Oktober 8, 2015 Skrevet Oktober 8, 2015 Tror ikke LMM har så mye å si på kald motor. Bilen kjører ofte en defaultopplegg til den er varm og da bruker den ikke så mye info fra sensorer for å justere gange. Veivsensor er en typisk ting som påvirker startegenskaper. Hvis du stopper når motoren er varm og starter kort tid etterpå, er det like ille da? For da kan det være batteriet som sliter litt.
MrBrum Skrevet Oktober 8, 2015 Skrevet Oktober 8, 2015 Tror ikke LMM har så mye å si på kald motor. Bilen kjører ofte en defaultopplegg til den er varm og da bruker den ikke så mye info fra sensorer for å justere gange. Veivsensor er en typisk ting som påvirker startegenskaper. Hvis du stopper når motoren er varm og starter kort tid etterpå, er det like ille da? For da kan det være batteriet som sliter litt. Det er også min erfaring etter å ha lest mange tråder her inne på Bimmers, at mange som bytter LMM ikke får bedring. Likevel er det utrolig mange som koster på en ny. Men det forekommer jo at den er synderen. I de fleste tilfeller hvor den er synderen er det nok i sammenheng med sport luftfilter som kan være litt vel åpent og LMM blir støvete.
bmwmann24 Skrevet Oktober 8, 2015 Skrevet Oktober 8, 2015 Temp sensoren i toppen under innsuget som kan ha invirkning på det? Alle filter er relativt nye. LMM er begynt å fjuske litt, ny er på vei i posten. Har opplevd noen ganger når den først starter, så "henger" den litt på tomgangen før den faller ned til 6-700rpm, så tok ut tomgangsregulator og rengjore samme. Men dog uten bedring, så er nok LMM relatert. Det er ikke unormalt at motor ruser til et par tusen rpm under kaldstart. Alle biler gjør det, noen ganger henger de litt ekstra lenge på turtall, som oftest av en grunn. Mer bensin skal gjennom systemet når alt er kaldt. Om temp sensor kødder, spys det mer bensin inn på varm motor også. Da er det ikke bare bare og få start.
Marionette Skrevet Oktober 8, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2015 Det er derfor jeg spørr, jeg er ikke heelt ny. har ny veivakselsensor (original ja, bilen likte ikke de to uoriginale jeg kjøpte) har org luftfilter.Det er ikke derfor jeg koster på ny LMM, det er av andre grunner. Men ja, hvis jeg stopper bilen når den er driftssvarm, og starter den igjen, er den som normal.
Marionette Skrevet Oktober 8, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2015 Det kan jo som noen foreslo være av batteri som ikke er helt på topp, men det er såpass bra at jeg tror ikke det er problemet. Men jeg skal prøve med starthjelpbatteri imorgen tidlig, så ser vi. Takker for alle svar!
Marionette Skrevet Oktober 9, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2015 Startet imorges med starthjelp på, den hørtes friskere ut, (mer power i batteri) men det tok likevell likelang tid før den fyrte. Du hører at den prøver å fyre 3-4 ganger før den starter.. Tips ?
bmwmann24 Skrevet Oktober 13, 2015 Skrevet Oktober 13, 2015 (endret) Nr 6 på bilde viser bensintrykksregulator. Om den er dårlig så må du file bensintrykk fram, den har som oppgave å holde bensintrykket til neste gang man starter opp bilen. Mulig denne ikke er så god lenger. Dine symptomer kan minne om det, hadde selv problemet på en e30 2.5 m20. Du kan vri tenning av og på 3-4 ganger før du prøver deg på å starte opp jævelskapen. Da har du kanskje opparbeidet deg trykk nok til å file i gang. Endret Oktober 13, 2015 av bmwmann24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå