Eirik Viste Skrevet Oktober 9, 2015 Skrevet Oktober 9, 2015 Har nettopp kjøpt en 525IX med aut.gir. Finner ikke hjernen til aut.styringen. Under dekselet er en ESD styringsenhet for firehjulsdriften der hvor aut.hjernen normaslt er. Ligger hjernen skjult bak hanskerommet eller andre plasser? Fint hvis noen kan svare. Hilsen Eirik.
Eirik Viste Skrevet Oktober 9, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2015 Den sitter ikke over motorhjernen som på E36? Nei. E34 har en helt annen måte å feste hjernene på. Samme som E39 og.
pedro Skrevet Oktober 10, 2015 Skrevet Oktober 10, 2015 (endret) Er tre slotter der. En til hjernen, en til automatkassen og en til styringssystemet til ESDen. Ser du ikke noen ledninger med blå eller svarte kontakter som det mangler boks til? Den innerste? slotten sitter DMEen. På den andre store slotten skal det sitte noe som heter 5' E34 525ix Control unit EGS, programmed delenr. 24601421682 og på den tredje, mindre slotten, skal det da sitte en Bosch enhet til styring av ESD. Merkelig om dette er en bil med bare to styringsenheter da jeg ikke kan tro din boks har multifunksjon. For vehicles with National version Switzerland Hva RMFD står for aner jeg ikke Lykke til med enda en bil Eirik. Blir manuell 3,0liter denne da? Var jo en Alpinaversjon som gikk meget bra. IXen er lat og trenger litt ekstra hk RMFD control unit EGS programmed er en ukjent del for meg ihvertfall- Hør med Geir Heggem på 90022866 hvis du står fast der fortsatt. Endret Oktober 10, 2015 av pedro
Eirik Viste Skrevet Oktober 10, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2015 (endret) Er tre slotter der. En til hjernen, en til automatkassen og en til styringssystemet til ESDen. Ser du ikke noen ledninger med blå eller svarte kontakter som det mangler boks til? Den innerste? slotten sitter DMEen. På den andre store slotten skal det sitte noe som heter 5' E34 525ix Control unit EGS, programmed delenr. 24601421682 og på den tredje, mindre slotten, skal det da sitte en Bosch enhet til styring av ESD. Merkelig om dette er en bil med bare to styringsenheter da jeg ikke kan tro din boks har multifunksjon. For vehicles with National version Switzerland Hva RMFD står for aner jeg ikke Lykke til med enda en bil Eirik. Blir manuell 3,0liter denne da? Var jo en Alpinaversjon som gikk meget bra. IXen er lat og trenger litt ekstra hk RMFD control unit EGS programmed er en ukjent del for meg ihvertfall- Hør med Geir Heggem på 90022866 hvis du står fast der fortsatt. Takk for lykkeønskninger. Jeg kjøper en E39 528iat som skal bygges om til 540 med 6 trinns man.kasse i neste uke og. Den skal være mulig å godkjenne som 540 og er et godt utgangspunkt. Men da skal 3 stykker til opphoggeren. Da er det bare 8 biler som jeg skal bygge om....Noen gjenstår lite arbeid med. Et par andre mye. Jeg har ikke planer om å legge for mye arbeid i IXen. Bygger jeg om til manuell giring, blir det kanskje 2.8 motor med 220+ hk. Men 2.5 motoren har nyoverhalt topp, så beholder den hvis jeg får gang på aut.kassen. Det er nok ingen racerbil. Er en del tyngre enn en vanlig 525 og Touring i tillegg. Her i Norge har ikke IXene så høy verdi i forhold til flere andre E34er. I Tyskland og spesielt Sveits er IX populære og dyre. Det er en boks for motorstyring, i midten ESD hjernen og ABS hjernen ytterst. Så på ETK bilde at det finnes braketter til hjernen. Så jeg tror at den er skrudd fast under dashbordet. Må nok følge kabelen fra kassen. Aut.hjernen skal være lik som en vanlig 525ia. Jeg finner vel ut av det. Eirik. Endret Oktober 10, 2015 av Eirik Viste
Eirik Viste Skrevet Oktober 13, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2015 Takk for lykkeønskninger. Jeg kjøper en E39 528iat som skal bygges om til 540 med 6 trinns man.kasse i neste uke og. Den skal være mulig å godkjenne som 540 og er et godt utgangspunkt. Men da skal 3 stykker til opphoggeren. Da er det bare 8 biler som jeg skal bygge om....Noen gjenstår lite arbeid med. Et par andre mye. Jeg har ikke planer om å legge for mye arbeid i IXen. Bygger jeg om til manuell giring, blir det kanskje 2.8 motor med 220+ hk. Men 2.5 motoren har nyoverhalt topp, så beholder den hvis jeg får gang på aut.kassen. Det er nok ingen racerbil. Er en del tyngre enn en vanlig 525 og Touring i tillegg. Her i Norge har ikke IXene så høy verdi i forhold til flere andre E34er. I Tyskland og spesielt Sveits er IX populære og dyre. Det er en boks for motorstyring, i midten ESD hjernen og ABS hjernen ytterst. Så på ETK bilde at det finnes braketter til hjernen. Så jeg tror at den er skrudd fast under dashbordet. Må nok følge kabelen fra kassen. Aut.hjernen skal være lik som en vanlig 525ia. Jeg finner vel ut av det. Eirik. En dyktig kompis fant lokasjonen på hjernen etter noen minutters googling. Hjernen befinner seg bak sparkepanelet/høyttaleren nede foran passasjerdør. I tilfelle andre kommer ut for samme problem. Case solved. Eirik.
bmwmann24 Skrevet Oktober 13, 2015 Skrevet Oktober 13, 2015 samme plass som lysmodul på e39, bra tips!
Sebb9 Skrevet Oktober 13, 2015 Skrevet Oktober 13, 2015 Takk for tipset! Bygger om en 525ix til manuell, nå slipper jeg å lete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå