superduper Skrevet Oktober 14, 2015 Skrevet Oktober 14, 2015 Hei! Jeg finner ikke at det står noe om bytte av gearolje i serviceheftet på min BMW 525dA E60, 2008 modell. Bilen er nå kjørt 153 000km uten at dette er gjort noe med siden bilen var ny. Automatgearkassen fungerer utmerket, men en kamerat som er bilmekaniker (Volvo) sier at det er på høy tid å skifte gearolje på bilen min. Han snakker om "flush" eller noe sånt…, og at det kan bli veldig dyrt hvis man ikke følger dette opp. Er det også oljefilter som bør skiftes i forbindelse med automatkasse på E60? Hva mener dere om dette og hva koster dette i tilfelle (Oslo/Akershus)?
E.C. Skrevet Oktober 14, 2015 Skrevet Oktober 14, 2015 Kan være greit å bytte ja. Bytter filter og pakningen til bunnpanna samtidig. Kun oljeskift er kanskje 7L, da bytter man ikke all olja. Tar man en flush er man fort oppe i 20L. Oljen koster litt, så blir fort 8-10k totalt tenker jeg.
Reef89 Skrevet Oktober 14, 2015 Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) Ligger tusenvis av slike innlegg. Bruk søkefeltet -> Kort rett svar: Ja. ikke bare skifte olje, men en fullstendig flushing. Og prisen er kjempe varierende. Alt fra 5-8000.- Endret Oktober 14, 2015 av Reef89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå