Gå til innhold

Tappeplugg for kjølevæske N57 motorblokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,lurte på om noen på dette forumet som vet konkret hvor tappeplugg for kjølevæske er på N57 blokk?Frostvæske type? Er det noen lufteplugger på denne motoren i forbindelse med skifting av kjølevæske? Takknemlig for gode svar!

Skrevet

Om det er på en F10 med N57 feks så ser det ut som det bare er tapping på radiator ved å ta av slangen nederst.

Lufting var bare beskrevet med et vakuum verktøy.

Dog så har jeg luftet både M47 og M57 ved å fylle opp maks i ekspansjonstanken, la den gå seg varm og etterfylle. Kjøre en tur og etterfylle mer, ferdig.

Skrevet

Det er en tappeplugg på motorblokken også. Jeg skrev litt om dette i et annet innlegg. Bruk søke funksjonen så bør du finne den igjen. N57 eller lignende

Skrevet

Jeg søkte på forumet, og fant ingen innlegg fra deg Krapp som beskriver hvor tappepluggen for kjølevæske er på N57.

Søkte så i ISTA, ingen info der om tappeplugg.

Så i delekatalogen, ingen info der heller om noen plugger.

Kan du være mer presis?

Skrevet

Ser på Etk delekatalog i Gs Bildeler at det er en plugg på h.side helt bak på motorblokk,men om dette er tappeplugg til kjølevann er ikke godt å si.Men det store poenget i dette er om det går an å komme til denne uten å demontere for mye.Det er ganske fullstappet ned i motorrommet der. :bmw:

Skrevet (endret)

Om det er på en F10 med N57 feks så ser det ut som det bare er tapping på radiator ved å ta av slangen nederst.

Lufting var bare beskrevet med et vakuum verktøy.

Dog så har jeg luftet både M47 og M57 ved å fylle opp maks i ekspansjonstanken, la den gå seg varm og etterfylle. Kjøre en tur og etterfylle mer, ferdig.

Er i grunnen som på N47 da den er nesten lik som 57. Noen radiatorer har blå dreneringsplugg under noen har ikke så da må slangen av. 

Flere bruker pluggen på blokken for å få ALT ut. Denne befinner seg på høyre side av blokken sett fra sjåføren sitt sted. Har ikke gjort det på min ennå men har funnet en god tysk tråd som beskriver det. Noen mener det er vanskelig om du har xdrive da høyre drivaksel er i veien. 

Anyway her er bilde:post-62313-0-95062000-1445254001_thumb.j

Redigert: Jeg vil tro det er likt på alle versjoner av N57

Endret av KRapp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...