Gå til innhold

bmw e60 535d tapper strøm over natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser jo rett ut det der.

Men det er jo flere steg i dvale funksjonen til bilen.

Sååå. Var dette umiddelbart etter at tenningen ble slått av?

Skrevet

Nei når tenning slås av dp trekker drn 5.6amp.

Når jeg venter 10 min då trekker bilen 0.65amp.

Når jeg venter 40 min p lyset slåkner så trekker bilen 0.45amp.

Men hva er det som kan være galt med kurs 65

Skrevet

Det blir jo bare spekulasjoner av oss her inne.

Du kan evt se hva som går på den kursen og sette inn sikringen, så heller ta ut kabel til hver av konsumentene på den kursen hver for seg for nærmere feilsøking.

Skrevet

Som jeg nevnte tidligere og Otis påpeker så skal du feilsøke videre på kretsen som stjeler strøm.

0,2-0,4 er jo meget bra.! Du sier at det er flere ting som ikke funker når sikringen er dratt ut, ergo du kan ha flere ting som stjeler.! Napp ut en og en kabel. Eneste vei å gå.

Skrevet

Ja men kurs 65 er jo til head up display og headset modul.

Det er jo den kursen som tapper batteriet men headset modul hvor sitter den?hvor sitter modulen til cd spiller/tlf etc?er det ingen som har koblingsskjema?

Skrevet

Både dynamo og starter kan trekke strøm om de begynner å bli dårlig ja.. Det er overhodet ikke unormalt! Har du sjekket ladespenning på dynamo da, og evt ladespenning på batteri med bilen igang...? Evt tar det lang tid fra du vrir på nøkkel/trykker på startknapp før bilen din starter....? Den skal vel normalt sett starte på mellom 1-1,5 sek.

Skrevet

Da virker det jo ikke som det er noe galt med dynamo eller starter ihvertfall, og det er jo bra, så har du fått begrenset det enda mer. Da må du bare se nå da, når du satt i sikringen igjen, om den holder på strømmen eller tapper seg igjen.. Men ett eller annet rart er det jo, det er det ikke tvil om..

Skrevet

Jeg prøvde å måle oå en annen bil idag og den viste 0.05a så på min måler jeg 0.5a må jo være noe som trekker strøm.fant ut at det er noe rart med glødinga på bilen.når jeg setter den på tenning så for jeg ikke frem symbolet.fikk tatt diagnose idag men hva betyr disse feilkodene? Pluss at jeg plutselig fikk activ styringsfeil.prøvde det med å resette/rekalibrere men det fungerte ikke.

Skrevet

vi har nå funnet ut at det er endel feilkoder som dukket opp etter diagnose.er det noen her som kan gi svar på hva disse kodene betyr?

12 DME/DDE:

-4212

-4222

-4232

-4242

-4252

-4262

-4447

01 SIM/SGM

-93CC

-93CD

62 MOST/GW

-E18D om det er denne modulen bak på venstre side er denne byttet og ikke kodet).

78 KLIMA

-9C78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...