esan Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 Har en 535xd F10 2012 med 46000km som trekker veldig ujevnt ved fullt gasspådrag. Har hatt inne et par ganger på BMW verksted og de har nå kommet frem til at det mest sannsynlig er koksing! Bilen oppfører seg helt normalt ved rolig kjøring og moderat gasspådrag. Hvordan kan dette skje etter 46´km? Er det noen andre som har opplevd dette? Kan det være noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbird Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 Hvordan er kjøremønsteret ditt? Tenker da på rikkekjøring kontra langkjøring. Selv prøver jeg å unngå rikkekjøring så mye som mulig og tar den ut på en liten hardkjøring innimellom for å ihvertfall prøve å blåse mest ut av avgass systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esan Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2015 Blitt en del småkjøring, men jeg har ikke hele kjørehistorikken på bilen. Jeg har hatt den på tre skikkelig langturer siste par måneder. To ganger øst- til vestlandet. Da med gode utblåsinger. Ingen forbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 Har samme problem på min X5 2012 gått 83.000 sliter med lugging og viser seg at motoren har kokset seg, har bestilt time hos furubakken som skal kjøre gjennom et system som fjærner all koksingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esan Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2015 Har samme problem på min X5 2012 gått 83.000 sliter med lugging og viser seg at motoren har kokset seg, har bestilt time hos furubakken som skal kjøre gjennom et system som fjærner all koksingen Jeg har også vært hos Furubakken. De vil bytte innsugsmanifold og rense toppen til den nett sum av 34000. Noen få tusenlapper billiger hvis de renser innsugsmanifolden og ikke bytter den. Kan jeg spørre hva du fikk som prisoverslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 Disse motorene er ikke spesielt glad i småkjøring, men en langtur i ny og ne skulle jo bøte på problemene. Jeg har også N57 motor og det kan til tider bil mye småkjøring, men jeg passer på å ta en skikkelig langtur samt kjøre motoren varm iallfall innimellom. Passer også på å dra på litt (ett par kickdown) fra tid til annen, selvsagt når motoren er varm men for å få blåst ut litt. Har så langt ikke merket noen lugging eller fjusk på høye turtall. Det kan ikke være noe tull med EGR eller noe? Jeg mener siden motoren ikke går optimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Dette er problem på alle nyere diesler. Lange service intervaller, olje damp og avgasser sendes inn I innsuget for å forbrennes. Ikke rart ting kokser seg. Sånn er det med de nye EU kravene. Innsuget må nok av å renses ja. Men har ikke vært med på å ta av toppen på de nyere. Holder stort sett med rens av innsug. Men på X3 2.0d første gen må innsuget og toppen av. Der er det ikke håp. Får opp feil melding 3ff0 LMM på diagnose. Skjer Stort sett mellom 60.-80 Tusen. Nyere begynner allerede på 30 - 50 Tusen. Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg har også vært hos Furubakken. De vil bytte innsugsmanifold og rense toppen til den nett sum av 34000. Noen få tusenlapper billiger hvis de renser innsugsmanifolden og ikke bytter den. Kan jeg spørre hva du fikk som prisoverslag? Jeg får tatt det på garanti skjønner du men tipper det ligger et sted mellom 25.000+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg har også vært hos Furubakken. De vil bytte innsugsmanifold og rense toppen til den nett sum av 34000. Noen få tusenlapper billiger hvis de renser innsugsmanifolden og ikke bytter den. Kan jeg spørre hva du fikk som prisoverslag? Det var voldsomt, tror det bare trengs å rense selve innsuget. Renset selv et innsug i fjor og der var det ikke koksing i toppen, bare innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå