Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en BMW 320 E46 2002 mod 2,2 liter litt etter jul i vinter. Motoren hadde vært byttet å forgie eier hadde kjøpt deler fra forskjellige plasser å Mekonomen satt alt i sammen. Motoren fikk gå 85,000 KM før toppakningen røyk, var nede på et BMW verksted får å få eksosmålt kjølesystemet. Dem åpnet olje korken på motoren å der var det bra hvit (hadde sjekket 2 dager før dette å så ingen ting som hva hvit) men nå var det hvit overalt. BMW mekanikeren så over verksted rapporten fra Mekonomen å konkluderte med dårlig forarbeid fra dem. Dette ble gjort i 2011 så det er ingen garantier lenger. Nå har onkelen min en 2,8 liter BMW motor tatt fra en BMW 328 E46 å jeg har tenkt å bygge bilen om til en 328 å jeg lurer på hva jeg må annet jeg må bytte/forsterke får å få dette godkjent. Takk for alle svar!

Hvis noen er interessert i å kjøpe motoren med ødelagt toppakining så er det bare å sende meg en melding på forumet! 

Skrevet

BMW mekanikeren så over verksted rapporten fra Mekonomen å konkluderte med dårlig forarbeid fra dem. Dette ble gjort i 2011 så det er ingen garantier lenger.

Det kan være fem års reklamasjon på jobben.

Skrevet

Det enkleste vil vere å flytte over innsug med tilhørende deler til m52 motoren og deretter flashe den hjernen du har i bilen til 325 eller 330, avhengig av hva som passer best til 2,8.

Skrevet

Spørs en del på dine skrumuligheter/kunnskaper og budsjett.

Det enkleste i mange tilfeller er å sette inn lik motor. Da kan du nok bare bruke gamle hjernen og trenger ikke å godkjenne noe. En 2,2L er antaglivis ikke det verste å få tak i.

Skrevet

Spørs en del på dine skrumuligheter/kunnskaper og budsjett.

Det enkleste i mange tilfeller er å sette inn lik motor. Da kan du nok bare bruke gamle hjernen og trenger ikke å godkjenne noe. En 2,2L er antaglivis ikke det verste å få tak i.

Vi har garasje med 2 løftebukker en liten å en stor. Å plass til 5-6 biler så plass å utstyr har vi nok av.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...