Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen. Har i det siste merket at når jeg gir gass så faller turtallet før det drar igang.. Akkuratt som den nesten kvæler seg, men dette kan skje også når jeg holder en jevn hastighet. Også i går sto bilen på tomgang så bare stoppet den.. Den startet igjen med en gang.. Dette skjer bare når motoren er varm.. 

Leste litt at dette kan være luftbelgen mellom motor og luftinntak.. Og min er full av sprekker.. Ser veldig morken ut. 

Men jeg har litt trøbbel å finne hvor jeg kan få kjøpt ny? Er det en enkel sak å bytte? 

Har dere noen tips kom gjerne med det :)

Her er noen bilder av luftbelgen på min bil..

Takk.

ojo8l5.jpg

2mrv5ma.jpg

Skrevet

Luftbelgen er bare å bytte, koster et par hundrelapper og tar 5-10 min å skifte ut. Kjøpe den kan du både på GS og Koed.

Jeg hadde tilsvarende problem på min, men da var det kamsensoren som var på tur ut. Belgen må du bytte uansett, men det kan hende at det ikke løser problemet ditt.

Skrevet

Diagnose er uansett greit å ta etter at du bytter belgen. Hvis sensoren er original så er det bra, men om det er en billig kopi så hjelper det kanskje ikke så mye. Disse kan fort føre til mer krøll enn nytte.

Skrevet (endret)

Årsmodell? Evt reg.nr eller chassinr?

EDIT: vil tippe det er denne. Om linken funker da.

Endret av E.C.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...