Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Har en BMW E38 730D med en litt kranglete bakluke.
Plutselig en dag her så ville den ikke låse seg. Det er forøvrig en bakluke med elektrisk knapp for å åpne å lukke.
Den går helt fint både opp og ned, men når den kommer helt ned så hører man ikke motoren som låser lenger, og man kan fint bare løfte opp bakluka selv om bilen er låst....

Det virker ikke som det er noe reaksjon fra den kroken som skal gå rundt på bakluka.

Noen som har vært borti noe lignende? Mener det kan være likt på E39 med elektrisk bakluke.

Skrevet

Ingen som har noen løsning på dette?

Prøvde å vri lås-tappen fra ende til ende her om dagen, gikk helt fint fram og tilbake og alle waiere bort til motoren beveget seg fint.

Desverre ingen reaksjon fra motor når den skal låse bakluka...

Skrevet

Når du legger ned på luka, så huker vel kroken på bolten som går rundt?
Og du må vel trykke på opne knappen på luka for og få kroken til og slippe?

Men når du legger ned på luka og kroken huker, så går ikke bolten rundt og strammer ned luka?

Skrevet

Når du legger ned på luka, så huker vel kroken på bolten som går rundt?

Og du må vel trykke på opne knappen på luka for og få kroken til og slippe?

Men når du legger ned på luka og kroken huker, så går ikke bolten rundt og strammer ned luka?

nope, det er ingenting som huker fast i noe. Kan tilogmed låse bilen og bare gå bort og løfte bakluka med en finger uten å trykke på knappen.

Det er heller ingen lyd som tilsier at motoren drar til luka å låser den, slik som det var før. Mistenker at akkumulatoren(?) til bakluka ikke er helt god...

Skrevet

Da vil jeg tro det er i luka problemet ligger..

Må jo ha hengt seg opp i open stilling den kroken i luka da..?

Kroken på bakluka kan beveges ved hjelp av en finger eller et skrujern ja, men når jeg oppdaget det så sto den i åpen stilling.

Sliter litt med å finne den lille motoren som waieren henger i på GS sin delekatalog. Noen som har peiling på hvilken del det er?

Er en liten motor med et hjul på som waieren er festet i. Regner med at det er denne som beveger på waieren når man låser og låser opp bakluka.

Skrevet

På min e39 har jeg funnet jordingsfeil på jordingspunktene på bakluka. Den har 2 punkter gjemt i hulrommet inni luka og pga irring er jordingen borte.

På den ene siden har jeg reparert ved å strekke ny jordkabel fra lengre oppi luka. Kobberet var sort langt innover i ledningen, kappet vekk 50 cm. Etter det begunte åpneren å virke igjen. Så skal jeg ta andre siden og se om noe starter opp igjen. :smile:

Regner med du kan ha tilsvarende problem på din e38.

post-41390-0-93461800-1446770994_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...