Peak Skrevet Oktober 25, 2015 Share Skrevet Oktober 25, 2015 (endret) Jeg la ut bilen min for salg like før helgen. En BMW E87 116D, men jeg syntes jeg har hatt fryktelig lite visninger av annonsen (3-400), på tross av at jeg har betalt 299,- ekstra for and i quote "annonsegalleri bil forside" som altså skal øke visningsantallet med 60% i de tre dagene den er aktiv. Nå legger jeg ved to av mine tidligere biler, én e36 coupe og én e36 sedan, begge i svært god stand og i samme prisleie. Annonsene lå begge to ute i ca. 2 uker, det merkelige her er at den ene (sedanen) har over 2000 flere visninger enn den andre. Ingen av disse kjøpte jeg noe ekstra profilering til. Jeg har flere eksempler på andre annonser på tidligere biler jeg har lagt ut også, det virker som enkelte ganger tar det helt av med klikk på annonsen, mens andre ganger er det helt dødt. Har noen opplevd det samme? Er det én ting jeg har glemt og huke av som utstyr på den ene men ikke på den andre f.eks.? Endret Mars 31, 2016 av Peak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 25, 2015 Share Skrevet Oktober 25, 2015 (endret) Pleier vel å roe seg litt, så nærme vinteren. I tillegg har det vært tørt marked for mange, i en stund nå. Hadde en annonse ute i 3 uker. Fikk ca 7000 klikk ila denne perioden. E46 330Ci kompressor i veldig god stand, med masse nye, dyre deler og ny lakk. Annonsen var veldig lang og ærlig, med helt vanlige bilder. Hadde et par interesserte og 3 kom på visning innen uke 2 på markedet. Så ble det stille. Slettet annonsen og ventet en uke. Lagde ny annonse, satt prisen ned fra 205K til 199K, la ut mye bedre bilder, spesielt av interiør, brukte et profilbilde med litt mer "wow-faktor," Kortet ned teksten vesentlig og etter 3 dager var den solgt. Den siste annosen hadde utvidet profilering. På den tiden frem til bilen ble solgt, så var det vel rundt 3000 klikk. Hvis du logger inn på finn.no på mobilversjonen og går inn på annonsen din, så får du opp en ekstra knapp. Den viser statistikker. Bl.a. hvor mange som har sett annonsen mer enn én gang, og den viser en ekstra statistikk for utvidet profilering. Etter min erfaring, så fikk jeg kun 20 % flere klikk av å betale ekstra, den første dagen. Dag 2, så kravlet det opp til 70 % ekstra klikk, og på dag 3 kravlet det ned til 40-50 % ekstra klikk. Edit: Men så skal det sies at min bil var i et annet marked. For noen få, spesielt interesserte. Også mtp prisen Da blir det litt mer kniving for å presse seg øverst. Endret Oktober 25, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Oktober 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2015 (endret) Bildene i annonsen på bilen jeg selger per i dag, er forholdsvis gode, så for min del kan jeg ikke begripe at det kan være de som utgjør en slik forskjell. På en annen side, har jeg skrevet en lang tekst som kanskje er uinteressant for folk flest, men personlig ville jeg satt stor pris på det, dersom jeg var kjøper. Jeg forventer ikke bilen solgt ila. 1 ukes tid, da jeg ikke har priset meg spesielt billig, men moderat. Dog forventer jeg noen flere klikk for en annonse til over 1000 lappen. Jeg starter med og kutte ned teksten noe, så får jeg se om det forandrer noe. Kjekt med statistikk i mobil varianten, takk for opplysningen. Endret Mars 31, 2016 av Peak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Når jeg solgte min 116D som ser helt lik som som din i 2014 så fikk jeg også bare 300 visninger. Mens når jeg et år senere solgte min E39 530i fikk jeg 3.000 visninger. Er ganske sikker at dette har noe med hvor mange biler som ligger ute og hvor mange som er på jakt etter slik bil og bare surfer igjennom. Husker spesielt godt når jeg solgte min 1 serie at det var uendelig mange 1ere ute på markedet, tror det kan gjøre at den blir ¨en av mengden¨ bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 jeg tror at det er mange flere som er intresert i en e36 å søker etter det, i forhohold til en 1 serie. jeg søker å ser DAGLIG på e36, bare for å se om jeg finner en 325 eller m3 jeg plutselig har lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå