Gå til innhold

1998 BMW e46 320i: bytte speedometer?


Speedhunter
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, instrumentpanelet tok kveld i dag litt etter at jeg bytta til et større batteri, det eneste som kommer opp når jeg vrir på tenninga er airbaglampe, abs lampe (abs lampe slår seg av etter noen sekunder som normalt), ingen av målerne samt displayer funker. Alt av lys i panelet funker. Har sjekka sikringer men ingen er gåen. 

 

Hva kan det være? Regner med det må byttes speedometer..

 

På forhånd takk  :)

Endret av RevCap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble batteri polene byttet om?

 

Jeg har lest om folk som har måttet bytte instrument panel. Men har også lest at det ble i orden når batteriet ble koblet fra en stund og så på igjen hos en.

 

Stod nøkkelen i tenninga ved påkobling av batteri? Ble det koblet på noen nye ledning(er) før nytt batteri ble koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polene ble ikke byttet om, tror nøkkelen stod i tenninga ja. Koblet bare av polene på det gamle batteriet, tok ut det gamle batteriet, heiv inn nytt batteri, koblet på polene på nytt batteri. Skulle da starte bilen etter jeg byttet til det nye batteriet, så ble speedometeret plutselig dødt rett etter oppstart.

Endret av RevCap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til BMW diagnoseutstyr, så se om du får kontakt med speedometeret der.

 

Det er ikke plug and play med et annet brukt speedometer hvis du tenker det. Det må kodes til bilen og synkes med lysmodul pga km-stand. Det er mulig å få til med BMW Scanner så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...