Gå til innhold

Min E46 facelift touring 320D

Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Startet et tråd under prosjekt om denne bilen fordi jeg hadde store planer for denne bilen! Dette ente med at jeg ombestemte meg at jeg heller skal gå til innkjøp av en eldre bmw (e30/e34) som blir et prosjekt isteden for. Med tanke på denne bilen så er det fortsatt endel planer som står for tur.

Bilen er en e46 touring facelift med 2.0 diesel, beklagelig vis ikke m-sport.. 320k på telleren med servicehefte utfylt helt fram til mitt eie, så er i meget bra stand generelt.

Dette er da litt om hva jeg har gjort med bilen i mitt eie (2 måneder):

Slik så den ut når jeg hentet den

post-86988-0-71472300-1446104045_thumb.j

post-86988-0-72626500-1446104046_thumb.j

post-86988-0-28720500-1446104046_thumb.jpost-86988-0-75520200-1446104047_thumb.jpost-86988-0-75508900-1446104048_thumb.jpost-86988-0-21366200-1446104049_thumb.jpost-86988-0-77374600-1446104049_thumb.jpost-86988-0-27844900-1446104050_thumb.j

Noen skader her og der, bl.a støtfanger fram, forskjerm venstre og bakluke er bulket, overflaterust her og der som dere ser på bildene og mye små pirk som må bli fjernet/gjort noe med for at den skal bli någenlunde strøken!

Slik ser den ut nå

post-86988-0-36803600-1446104573_thumb.j

post-86988-0-89412700-1446104573_thumb.j

Det som har blitt gjort er:
- skiftet til M3 copy framfanger

- sotet frontlykter 

- omprogrammert hjernen/chippet til 200hk/400nm.

- skiftet grill med svarte nyrer

- nye skiltoppheng fra GS

- montert AE fra ebay

- montert senkesett (typ tuningart)

- Montert nytt ratt (orgianlt m3 ratt)

- ny girkule og håndbrekk håndtak

- nye lykter og blinklys

Har ikke fått gjort så veldig mye, men med lærlinglønn så går ting sakte, men stødig framover :)

Var også så uheldig at dynamoen gikk i stykker, så måtte skaffe ny..

post-86988-0-42521100-1446104574_thumb.jpost-86988-0-89902700-1446104574_thumb.j

Glemte rett og slett å ta flere bilder men kan nevne noe som ble gjort samtidig som dynamo bytte:

- renset egr ventil og innsug (nedsotet som faen)

- byttet luft, veivhus og coupefilter

- byttet dynamo reim og dynamo

Har så langt vert veldig fornøyd med bilen, går veldig godt og har en veeeldig god kjørekomfort! Har enda veldig mye å gjøre, men det blir vell etterhvert! 

Planer for bilen

- Nye sommer felger og vinter felger

- US-blink

- M-speil

- sote frontlykter på nytt (med mer lysgjennomslipp)

- sot vinduer og skifte frontrute

- nye si blinkers

- ny eksos

- blende EGR og swirl flaps

- bygge om til M-sport interiør og svart taktrekk

- fikse AC (motstand elns som har gåen)

- Montere 2 din

- montere takrails og thule fairing

- skift fram skjerm på begge sider (opprustet)

- skiftet bakluke (bulket)

- M3 bakfanger

- nye baklykter

- xenon AE fra GS

- hel lakkering

- Nytt senkesett (black evo)

Har dere noen tips om hva/bør gjøres med denne så mottas alle tips med stor takknemlighet! 

post-86988-0-21741900-1446104047_thumb.j

Endret av Marius Krokdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kommer med en liten update.

Har nå endelig funnet noen som hadde tak rails for salgs, så har fått montert på de :) 
Fått på noen midlertidige vinterdekk, skifta frontlykter pga oppbygging av nye lykter og har også fått en mangellappe på senke-settet :police: .. I denne uken blir bilen gjortklar til firehjulskontroll og visning inn til biltilsynet! updates underveis kommer  :grin:

post-86988-0-22029800-1446443793_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vert lite aktivitet med bilen de siste dagene.. Fikk nye AE fra GS på tirsdagen, men ene ringen vart defekt. Da ringte de igår å fikk de til å sende en erstatter, type xenon til linse som har bare en størrelse på ringen! Denne pakken kom idag og trur dere faan meg at de greide å sende en ring som ikke er xenon og er for lykter uten linser!? Er helt ufattelig hvordan det faktisk går an å sende feil :-/

Men nåkk om det! Om 2 uker så skal jeg ivei å se på en delebil og hente msport stoler i skinn, svart taktrekk og alt jeg ønsker for bare 4000,- Så gleder meg veldig til lønningsdag for da er det mye som kommer til å sje med bilen frammover!

Noen som har tips til hva som er "must" å ha på touring? Vurderer å skaffe en "plate" for å ha på railsen, med en spark elns oppå og thule fairing for å få en liten vinter "feeling" over bilen siden det er bare denne vinteren den skal brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! Liker planene dine:) hvordan er ccfl ringene festa? Er det haker øverst hvor ringene er klipsa fast?

Takktakk!

Lyktene jeg har er det orginal AE på, så tok av de orginale og la ccfl ringene i det sporet hvor de gamle var :) Ringene var også for store så måtte klippe av den støtte pinnen slik at jeg fikk pressa de litt sammen og limt de rett i sporet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin touring :) Hva slags AE var det fra før? Jeg har depo lykter på min coupe med sånne "halogen" AE men har et CCFL kit liggendes. Tok fra hverandre lykta for en uke eller to siden men så ikke store mulighetene annet enn å kjøpe originale lykter. Noen tips her? Virka på en måte som om AE som satt i lyktene var "støpt" fast

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin touring :) Hva slags AE var det fra før? Jeg har depo lykter på min coupe med sånne "halogen" AE men har et CCFL kit liggendes. Tok fra hverandre lykta for en uke eller to siden men så ikke store mulighetene annet enn å kjøpe originale lykter. Noen tips her? Virka på en måte som om AE som satt i lyktene var "støpt" fast

Hei, Patrikskauen!

De AE'ene som sto på før var noen ccfl fra ebay, veldig jalla mtp at de ble lilla etter 1 times bruk... 

De orginale AE'ene du har i lyktene nå som er orginalt er det bare å sprette ut med et flattjern, fordi de er bare klipsen på plass ;) Deretter e det bare å nappe ut halogenpæreholderne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Patrikskauen!

De AE'ene som sto på før var noen ccfl fra ebay, veldig jalla mtp at de ble lilla etter 1 times bruk...

De orginale AE'ene du har i lyktene nå som er orginalt er det bare å sprette ut med et flattjern, fordi de er bare klipsen på plass ;) Deretter e det bare å nappe ut halogenpæreholderne :)

Den er grei :) Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lite pågang for tiden fordi jeg venter på lønning.. Men i helgen er planen å heve bilen til lovlig høyde, skifte bremseklosser og sjekke alle foringen og stag!
Neste uke blir det en liten kjøretur for å hente full msport interiør i skinn, samt svart taktrekk :) Noen som har prøvd å skiftet/tatt av tak trekket før og har noen tips? 

Blir også sveiset nytt eksosanlegg før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...