mhaanes Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Har nå kjøpt min aller første m3! Bilen er en e36 m3 3.0 coupe fra 93. Dette er et lite prosjekt, må i første omgang skifte alt av fjærer/dempere og bremser samt. kanaler. Min plan er å sette på coilovers/senkesett som jeg får godkjent iom. at jeg må bytte alt likevel, samme med bremser. Har lyst til å montere coilovere med en gang. Hvor kan jeg få tak i et ok sett til en billig penge? må være tuv papirer selvsagt. Evt noen som har noe å selge? Passer coilovere fra f. eks 328/325? eller er det egen type til kun m3? evt. hvis noen har noe å anbefale Ønsker noe som er rimelig likt orginal høyde. Noen som har noen sider hvor de selger skiver og klosser til ok pris? evt. hva passer av bremser på m3? noen som vet hva de skiller i diameter og tykkelse på f. eks 328,3.2 og 3,0? Hvor kan det kjøpes karosserideler til greie priser? har kikket litt på koed, ser ut som dette er vegen å gå, men hvis noen har noe å anbefale del gjerne link er snakk om kanaler på begge sider og evt. bakskjerm og koffertlokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhaanes Skrevet Oktober 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2015 bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Senkesett eller coilovere må være typegodkjent for din bil, altså M3. Hjelper ikke at ting fysisk passer om du vil ha det i vognkort. Ting kan være godkjent for flere modeller, men M3 havner fort utenfor med egne deler. Billige coilovere er kanskje ikke veien å gå på en M3, da hadde jeg heller kjøpt brukte dempere/fjærbein. Ville tro at understell utviklet av BMW for å sitte på en M3 fungerer litt bedre enn billigsett med TuV. 328 har samme frambremser som både 325, 323, 320 og 318. M3 har andre bremser. Det er også forskjell på 3.0 og 3.2 om jeg husker korrekt. Sjekk litt i delekatalogen på GS og Koed så ser du fort hva ting koster. Koed har også en del brukte deler som mulig kan være av interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 m3 3.0 og 3.2 brems er like, men 3.2 har lettere bremseskiver, (flytende senter eller hva de nå kaller det) understell hadde jeg gått for noe anerkjent merke. karroserideler går i brukt eller koed/veng el.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhaanes Skrevet November 1, 2015 Forfatter Share Skrevet November 1, 2015 Senkesett eller coilovere må være typegodkjent for din bil, altså M3. Hjelper ikke at ting fysisk passer om du vil ha det i vognkort. Ting kan være godkjent for flere modeller, men M3 havner fort utenfor med egne deler. Billige coilovere er kanskje ikke veien å gå på en M3, da hadde jeg heller kjøpt brukte dempere/fjærbein. Ville tro at understell utviklet av BMW for å sitte på en M3 fungerer litt bedre enn billigsett med TuV. 328 har samme frambremser som både 325, 323, 320 og 318. M3 har andre bremser. Det er også forskjell på 3.0 og 3.2 om jeg husker korrekt. Sjekk litt i delekatalogen på GS og Koed så ser du fort hva ting koster. Koed har også en del brukte deler som mulig kan være av interesse. ok takk for svar gikk over bilen litt idag, siden den ble akkurat hentet, ser ut som jeg dempere er ok, så blir nok nye orginale tårnlager og fjærer, evt. bilstein fjærer og dempere. Spørsmålet om det passet, var mer fordi tårnlageret hadde delt seg, så skulle gjerne hatt noe å få flytta bilen på, men det løste seg blir også nye orginale bremser fant jeg ut av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhaanes Skrevet November 1, 2015 Forfatter Share Skrevet November 1, 2015 m3 3.0 og 3.2 brems er like, men 3.2 har lettere bremseskiver, (flytende senter eller hva de nå kaller det) understell hadde jeg gått for noe anerkjent merke. karroserideler går i brukt eller koed/veng el.l takk for svar sjekket litt rundt, blir orginale bremser, og heller skifte fjærer og tårnlager på det som allerede står på, evt. bilstein etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå