Eivind320x Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 (endret) Lånte bort min 09 BMW 320xdat til en kammerat i uken som gikk. Da jeg fikk den tilbake på fredag, hadde venstre calipter bak hengt seg opp. Siden tilbakelevering skjedde hos Volvo/BMW forhandleren, så gikk jeg inn og spurte om de kunne se på dette. Kl var ca 15.30. Fikk den overraskende beskjeden om at jeg bare skulle kjøre bilen til porten, så skulle de se på det Mekanikeren gjorde rent og smurte opp i håp om at dette ville hjelpe. Fordi det virket som stempelet gikk greit. Jeg sjekket to ganger påtur hjem, og desverre hadde ikke nødreparasjonen hjulpet ved siste inspeksjon. Vil det lønne seg og gjøre rent på nytt, eller må calipteren byttes? Endret Oktober 31, 2015 av Eivind320x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Gjøre rent vil jeg tro er rimeligst. Men det er mer arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Man kan tilogmed skifte stempel om det er så gærnt. Men jeg synes det er rart om det er så dårlige pakninger på caliper at den allerede nå henger. Jeg demonterte to calipere fra en 5 serie fra 2004 og der var det som nytt inni og pakninger var helt fine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2015 Bilen er rullet 125 000km og for det meste på det sentrale østland. Husker ikke hva som ble skrevet i rapporten, siden jeg bare hoppet over i Minien og fullførte den planlagte turen skal ringe BMW på mandag og høre hva de sier. Hadde ikke så lyst og cashe ut ny calipter vis den gamle kunne reddes uten for mye cash. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Også lott rart at det ble smurt opp av verkstedet da calipere ikke skal smøres på glidebolter, om det var der det ble smurt da? Stempel kan kjøpes nytt i likhet med pakninger. Koster kanskje 1000,- for begge deler? Gjetter bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå