Gå til innhold

bmw x5 2008 diverse spørsmål

Mikal Skaala
 Share

Anbefalte innlegg

hei. 

eg hentet meg en bmw x5 2008 mod på fredag.  

har lest en del om swirl flaps så bør fjernes..  derfor bestilte eg de og oljefilter,dieselfilter,pakninger og en del andre småting fra gs i dag.. 

kor lang tid vil eg bruke på og fjerne de flapsa?  har skrudd en del og har det meste av verktøyet rekne eg med. 

noen i arendal som veit noen som er flinke med bmw og som kunne flusha eller skiftet olje på kassen ?  evnt og tatt den servicen og montert de blendelokka for swirl flaps..  ?  

ofte er jo entusiaster mer nøye enn ett verksted som bare teller penger. :)  

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65891600&searchclickthrough=true

her er link til bilen og. 

viss noen veit koss eg får mobiltelefonen kobla til og så hadde det vært fint:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har skrudd før selv, så er det veldig kurant og ta bort swirl flaps.

Bruker kanskje 2 timer på akkurat den jobben om man er litt ukjent.

Du kan begynne med å se i instruksjonsboken din for å gjøre deg kjent med bilen ang telefon og blåtann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren har krysset av for bluetooth i annonsen, men det er ingenting i utstyrslisten som tyder på dette, så det er isåfall ikke originalmontert.

Knappene på rattet har man uansett, og telefonadapter er heller ingen fasit, men mest sannsynlig har du vel igrunn ikke bluetooth. Det går fint an å ettermontere dette, men litt arbeid er det jo.

Egentlig så bør man sjekke opp i slike ting før man kjøper bilen etter min mening, og heller velge en annen om dette er viktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt på du har rett på å få det montert, og isåfall klarer de nok å ro seg i land med billigste løsning fra Clas Ohlson.

BMW selger komplette sett med det du trenger, let deg litt frem på delefilmen hos f.eks. Koed, GS Bildeler eller realOEM. Normalt inkluderer ikke disse settene selve bluetooth-modulen, så denne må kjøpes utenom. Bør kunne gjøre et greit kjøp på disse brukt etterhvert.

Ville nok også vurdert ettermontering av CIC iDrive (les mer her) hadde det vært min bil, da systemet du har er relativt stusselig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest den tråden awt.  det blir fort veldig dyrt å avansert...  eg vil bare ha telefon opplegg no i første omgang.. så når eg har fått spart opp litt penger så kan eg jo heller kjøpe en nyere modell med mer utstyr, om eg blir fornøyd me denne. 

tusen takk! :)

http://www.bilkomponenter.no/categories/x5---e70

hvilken av de her fungerer best ?

har lest så mye men eg veit jo ikkje ka system eg har nå en gang... :) takk for svar!

Endret av bmw2008
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Dension og Fiscon har greie produkter, men jeg har ikke nok erfaring med noen av de til å si den ene er bedre enn den andre. Begge vil nok derimot gi deg det du ønsker, og er forholdsvis greie å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :) 

koss er kvaliteten på motor og gir egentlig på denne bilen ?

har bestilt nytt veivhusfilter,  oljefilter,dieselfilter,glødeplugger,luftfilter og pakninger til innsuget og litt annet små knask.. men det lukter forferdeligt fra aircondition..  våt hund eller noe..

noen så veit om noen i arendal eller krsand så er flinke og skifte evnt flushe automatkassen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...