Gå til innhold

Motorlampe - Redusert ytelse


dbekken
 Share

Anbefalte innlegg

Det skjedde noe som aldri har skjedd i går.

Jeg klemte på og plutselig dukker det en motorlampe opp i gult på skjermen. 

Får beskjed om at motoren har redusert ytelse og når jeg gasser så lugger den.

 

Stopper bilen skrur den av og sjekker i motorrommet om noen slanger har hoppet av, noe jeg finner ut at ikke er tilfellet. 
Starter bilen igjen og den går som den skal. Har kjørt en stykke i dag også og den går som bare juling. 

 

Hva er dette? Byttet til åpent luftfilter her om dagen, men det er ingen lekkasje der eller noe.

Skal selvsagt kjøre en diagnose, men er det noen som vet hva dette betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med BMW som sier at det ikke er sikkert at det er noe som er feil. Det kan være noe elektronisk, noe signar bilen har fått feil etc. som gir utslaget.

Jeg har nå kjørt 7 mil etter dette skjedde uten at noe merkbart har skjedd igjen. Tenkte kanskje dette var et spesifikt problem når jeg nevnte at lampen lyste og bilen lugget. Men da får jeg bare kjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lampen lyste og motoren lugget så har motorstyringen registrert noe som ikke er bra. Hvorvidt det var en faktisk feil eller en feil på en sensor, som kanskje ikke registreres som feil er jo umulig å si uten en evt diagnose og evt noe mer rundt det igjen.

 

Men håper ikke at motorstyringen på BMW generelt det roper ULV uten at det faktisk er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at folk kjører diagnose uten å finne noe skyldes nok ofte feil/for dårlig diagnose utstyr. Mange bruker billige kina obd2 skannere, og det fungerer ikke alltid så bra. Og på biler eldre enn ca 2000 fungerer det ikke uansett, fordi dem ikke er obd2 kompatible.

 

Når gul motor lampe lyser er det 100% sikkert at du finner noe med rett diagnose utstyr. Uten blir ren gjetting. Da kan du bytte 100 deler uten å finne feilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...