Haug530D Skrevet November 6, 2015 Skrevet November 6, 2015 Har fått ett rart problem med bilen min, av og til (Uavhengig om motoren er varm eller ikke) Så er det som om motoren stritter imot om jeg gir litt gass, men gir jeg mer gass så fungerer den fint. Har tenkt litt på sensor feil, men så tenkte jeg litt på at jeg forrige helg greidde å søle olje på ene eksos manifolden (grenrør med eksosbandasje) jeg rev da av bandasjen på det ene røret og tenker litt nå at det vil vel bli mer varmetap på det ene røret uten bandasje nå, kan det tenkes at dette påvirker den ene Lambdasonden kanskje?
Haug530D Skrevet November 6, 2015 Forfatter Skrevet November 6, 2015 Neppe. Ta en diagnose du. Tok en diagnose med Dis, men fant liksom ikke noe mer ut av de feilkodene, bortsett fra Luftmengdemåler utifra kode no 08, men det er ingen forskjell om jeg kopler den ut. Sammenlignet med disse kodene: http://www.bmwforums.info/bmw-electrics-and-ecus/7745-bmw-fault-codes-meaning-bmw-fault-codes-list-post130009.html#post130009 D4 og 34 fant jeg ikke på kodelisten engang.
E.C. Skrevet November 6, 2015 Skrevet November 6, 2015 Hvis det er 0 forskjell når du kobler ut LMM så fungerer den kanskje ikke som den skal? Du bør merke forskjell på varm motor, enda frakobling av LMM ikke er bombesikker feilsøkingsmetode.
Haug530D Skrevet November 21, 2015 Forfatter Skrevet November 21, 2015 Fikk tatt en diagnose med Carsoft og etter mye om og men. Fikk opp noe feilmelding om "8 Hot Film Air Mass MeterOpen or short circuit at the air-mass flow sensor.Verify: Air-mass flow sensor and cablesPowersupply at the air-mass sensor" Fikk også opp en feilmelding om noe Exhaust Flap Solenoid greier, var dette jeg fikk ut før den bærbare gikk tom for strøm (har ett batteri som fungerer dårlig) men kan det ikke da se ut som om det er LMM kanskje? i tilegg til at det ikke er noe forskjell om jeg kopler den fra? at den muligens allerede går i nødmodus?
Haug530D Skrevet November 21, 2015 Forfatter Skrevet November 21, 2015 bytt lmm du, Har ett par uorginale liggende som jeg får prøve med først (Er nok ikke optimalt men orginal koster vel rundt 4000)
Haug530D Skrevet November 24, 2015 Forfatter Skrevet November 24, 2015 Det var visst en uorginal som sto i, tror jeg byttet den ut med den orginale en gang i tiden da jeg hadde litt problemer, men egentlig så var det sikkert Kam eller veivaksel føler som var gåen dengang, heldigvis hadde jeg den orginale liggende og etter å ha satt den tilbake funker bilen som en kule Det rare er jo at når jeg hadde denne feilen og koplet fra Lmm så var fortsatt feilen der, noen som kan forklare det? trodde motoren skulle gå i nødmodus jeg når man kopler fra Lmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå