Gå til innhold

E36 325 turbo - drift missile


92E36
 Share

Anbefalte innlegg

En stund siden siste update, men har fått gjort litt. Har fått bilen ned på hjul igjen, noe som er vanvittig godt da den har stått på bukker i ca 2 år :P Jeg har fått inn lexan ruter, montert på dører, montert bakluke, montert deler av fronten, montert baklykter, montert framskjermer, fått inn motor og girkasse, trekt bensinslanger. Så nå er det hakket før oppstart, noe som mest sannsynlig blir i dag :D 

For å få startet den nå, så har jeg bare koblet slanger inn på motoren og inn på pumpa som jeg setter i ei bøtte med bensin, da jeg har kjøpt grovere bensinslanger og de ikke passer inn på niplene på motoren. Så er bare en midlertidig løsning til jeg får tak i en fuelrail med AN koblinger. Skrik ut om noen har en til en ålreit pris! :)

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvestartet motoren, og den startet :D En bekymring mindre! Men du verden hvor bråkete den er uten noen lyddempere :P

Men den gikk litt høyt på turtall, jeg startet den riktignok bare i noen sekunder nettopp fordi den bråket og gikk høyt på turtall (2000-2500rpm), men det vil jeg tro er fordi det ikke var nok motstand og ikke noe lamdasonde. Så skal prøvestarte igjen da jeg har fått på dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med så skal jeg kjøre helt org. motor da jeg skal kjøre på isbane i vinter. Også blir det å smette på en turbo på den motoren jeg har til våren, da jeg ikke har råd til å få på det til i vinter. I forhold til innmat i motor skal jeg kjøre orginalt, og bygge meg en annen motor ved siden av der jeg bytter innmat.

Jeg skal kjøre med datasprut, skal ha maxecu, for da har jeg alle målerne på tab så jeg slipper å ha så mange målere i dashen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker copper ring pakkning nå på ny motoren å det kan absolutt anbefales,   har go tempratur uansett hvordan man kjører :)   skall aldri bruke MLS igjenn det var bare dritt :P  det gikk kompresjon inn i vannet så måtte kjøre avkjølings runder hele tiden  for at motoren ikke skulle koke :stupid:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da har jeg fått lakkert taket, det ble absolutt ikke bra, men jeg gadd ikke å bruke noe mer tid på det da jeg skal hellakkere bilen til våren :) 

Jeg har fått kjøpt inn fuelrail, bensinpumpe og bensinfilter. Jeg har fått montert fuelrail og koblet på bensinslanger, jeg må få kjøpt flere koblinger før jeg kan få koblet på pumpe og filter.

Jeg har montert bremser og noen billige dritt coilovers som jeg fikk for en billig penge av en kompis.

Også har jeg satt inn igjen orginalrutene i dørene da jeg ikke fikk til å få bøyd til lexanrutene på en fin måte, så jeg kommer til å kjøpe tilpassede ruter der etterhvertIMG_0732.JPGIMG_0733.JPGIMG_0734.JPGIMG_0735.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, putefaen1 skrev:

har lakken vert utsatt for vann når den tørka?  hadde samme problemet når vi rullmala en bil en gang i tiden :)

stå på! blir bra dette hær :)

Nei, jeg vil ikke tro det. Jeg brukte trykkregulator med filter på sprøyta. Men tror det kanskje er fordi jeg kanskje hadde i litt for mye tynner, pluss at taket kanskje var litt for kaldt.

15 minutter siden, RF91 skrev:

Såg litt rar ut på taket, ja. Men om bilen skal heillakkerast so skjønna eg godt at du ikkje gidda å bry deg meira med det :)

Jepp :) En annen grunn til at jeg ikke gidder å bruke mer tid på det er fordi bilen skal være kjørbar til midten av Januar. Eller iallefall når isbane kjøringa starter, så kommer jo såklart ann på tykkelsen på isen, men i år så begynte kjøringa i midten av Januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag, laget til dørkeplater på begge sider, glemte å ta bilde av passasjer siden, så slenger med det en dag senere. Også har jeg fått laget til plater som jeg skal ha på dørene, bare på den ene siden, men går fort å lage til den andre da det bare er å bruke den som mal :) IMG_0738.JPGIMG_0741.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Svir godt i lommeboka nå, fått svidd av ca 15k på bildeler. Så da er det bare å glede seg til de kommer! :D 

Det som har blitt bestilt er:
- T-parts styrevinkelkit

- 2 stk 4 punkt QSP belter

- Hovedstrømbryter og wire

- Vippebrytere

- Tauestropper

- TOW klistremerke og hovedstrøm klistremerke

- Hydraulisk håndbrekk

- Oljeadapter så jeg får koblet opp oljekjøler

- Skjermbreddere

- Ducktail

Endret av 92E36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...