Gå til innhold

Risting i ratt etter bytte av hjullager E61

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier så opplever jeg risting i rattet etter at jeg byttet hjullagrene foran. Nå skal det sies at de gamle senterringene gikk i søpla sammen med de gamle lagrene da disse var ødelagte. Er senterringene så essensielle på BMW? Har hatt flere biler uten tidligere og aldri hatt noe problem.

Neste spørsmål:

Jeg tok ut fjærbenet da jeg byttet lagrene. Det er vel strengt tatt nødvendig for å komme til alle boltene. Spørsmålet er om jeg bør ha forstillingskontroll etter en slik operasjon. Jeg har ikke løsnet på annet enn de tre mutterne på toppen av demperen, og de boltene som måtte til for å få presset fjærbenet ned og ut fra framskjermen. Alt ble satt tilbake slik det var og trukket til med riktig moment.

2005 BMW E61 535d

Skrevet

blir bare kødd uten senterringer ja.  har du ikke nye så kan du ta å løsne boltene og stram en og en forsikring og prøve å sentrere dekket med boltene men det er litt vrient.  snurr så på dekket og se om det er ok.   

du skal ikke trenge noe forstillingskontroll bare fordu du plukket av fjærbeinet nei : ) 

Skrevet

BMW biler skal ikke ha senterringer. Vel og merke om du har orginal felg, felg som er laget for BMW (eks AEZ for BMW) og du har orginale bolter. Da passer de som fot i hose over hjulnavet og er felgen riktig balansert og ingen lodd har falt av så skal det ikke riste. Om du bruker låsebolter så prøv å montere låsebolten i hullet lengst vekk fra dekkventilen. 

Du trenger ikke en hjulstilling til det du har gjort men det betinger at du har sentreringsbolt på toppen med hull er på plass og ikke har falt av e.l

Skrevet

Uansett bilmerke, har du felger som ikke passer på navet, så kan det oppstå risting uten senterringer.

Skaff deg nye, så blir det nok bra.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...