Gå til innhold

[E39-520-Touring] Ulyd i håndbrekk.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!
Har en ulyd som jeg vil påstå kommer fra brekket. Denne lyden hadde jeg når brekket ikke fungerte. Det ble foretatt en reperasjon med et "rep-sett" som man kjøper av en bekjent av meg, og brekket fungerte og passerte EU-kontroll for en uke siden.

Nå er lyden tilbake, og jeg aner ikke hva det kan komme av.

Denne lyden kommer ved pådrag og "gjevn" gass, og går vekk hvis man svinger eller slipper gassen igjen.
Man kan også kjenne vibrasjon i håndbrekket.

Når dere hører at lyden blir "lysere" så er det fordi jeg drar litt i brekket.

Kan det være slakk håndbrekkwire? Er jo litt rart, i og med at håndbrekket faktisk bremser ned bilen?

Her kan dere høre lyden:
http://vocaroo.com/i/s0nOH3tPrDS1Setter utrolig pris på om dere kan høre på klippet og si hva det kan være uten for mange spekulasjoner!

På forhånd takk.

Endret av Kimelimm1
Skrevet (endret)

På klippet så dro jeg håndbrekket litt opp, for å illustrere at lyden ble "lysere". :)

Men noe jeg har merket som virker helt absurd, er at det virker som om at det ikke kommer før bilen er driftsvarm. Men det skulle jo ikke hatt en dritt å si for håndbrekk om varm bilen var...

Endret av Kimelimm1
Skrevet (endret)

Det som også er rart er at lyden jeg hører, med dyre Philips hodetelefoner, høres ut som mekanisk skrapelyd i eksos anlegget. Så jeg vet ikke helt om jeg klarer å gi deg noe godt svar her...det er det jeg assosierer lyden med, slik jeg hører den fra dette klippet. ;-)

Endret av MrBrum
Skrevet

Hmm. Det kan jo muligens forklare det at det er nærmere driftstemperatur at dette forekommer, kanskje noe blir elastisk og det vibrerer mer i eksosen?

Men samtidig så skulle ikke det hatt noe sammenheng med håndbrekket å gjøre.

Hmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...