Gå til innhold

Vindusspyler sluttet å fungere

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Over en lengre tid(over 1 år) har jeg registrert at vindusspylervæske lekker og beholderen går tom etter ca.1 uke. Jeg har ikke funnet ut hvor det lekker ut.

Så plutselig slutter vindusspyler for frontruta å fungere, med lyktespyleren fungerer.

Etter et par uker så slutter også lyktespyleren å fungere.

Det rare er at lekkasjen nå har stoppet.

Noen som har opplevd lignende?

2002mod BMW 320dA Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker antaglivis på en av slangene etter pumpene. Jeg slet med at det lekket ut hele beholderen etter kort tid, men det var kun om man hadde kjørt en tur først. Hvis du bare fylte på og lot bilen stå et par dager så ble det ikke mindre. Fant ut at var ved den ene lyktespyleren. Ettersom pumpa ikke fungerte så plugget jeg hele pumpen og har ikke vært plaget siden.

Høres ut som at lekkasjen din er et sted mellom pumpa til vindusspyleren og selve vindusspyleren. Min var under tanknivået så alt lekket ut fort, din er antaglivis høyere oppe. Om du skal lete etter lekkasjer i slangene så kan du potensielt sette på svak trykkluft og spraye rundt med såpevann for å se hvor det bobler.

Du kan sjekke om pumpa fortsatt fungerer ved å sette strøm rett på den og om kabelen er hel ved å måle på kontakten når noe holder inne spyleknappen (kan være lurt å koble ut lyktespylere akkurat da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...