JE Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Siden Bimmeren ble lagt ned, så får man gjenopplive tråden her. Det blir mye copy/paste av tråden jeg hadde på bimmeren, men det kommer selfølgelig nye oppdateringer etterhvert Here we go: For ca 11 år siden kjøpte jeg ett tomt 2-dørs e30 320i karosseri som ett kommende prosjekt, men dette ble satt på lagring på grunn av et allerede pågående prosjekt (en bmw 2002).I 2013 fikk jeg endelig mulighet til å hente fram e30`n fra lagring og flytte den hjem i garasjen. Senere samme året ble min 2002 solgt, og det var da klart for å brette opp ermene og begynne på neste prosjekt. Dessverre viste det seg ved demontering at det ble en del mer rustsveising i tillegg til det som allerede var planlagt. Her er noen bilder fra begynnelsen og fram til dagens status. Beklager noe dårlig kvalitet på bildene, skal gå over fra telefon til kamera fremover Ferdig demontert og klar for rustsveising Begynte med å ta rusta i torpedo og gulvet forran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Fortsatte med innerkanalen på høyre side forran i dag. Begynte dagens økt med å bygge opp igjen nedre del av torpedo`n på høyre side forran.Etter det var det bare å begynne å kappe i kanalen for å sjekke omfanget av rusta i indre kanal på samme side. Her var det bare å fortsette å kappe vekk rusta før tilpasning av nytt stål kunne begynne.For å ikke helt miste tråden, så dropper jeg å bytte hele indre kanal. Til slutt slutt blei sveisene slipt og rengjort før litt sveisegrunning blei lagt på der det blir plateskjøter.Ett lag 2k grunning ble lagt på alt annet bart metall. Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Endelig ferdig med gulvet foran på høyre side.Tar tid når man prøver å forme den nye biten så den passer sånn ca... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Endelig ferdig med gulvet foran på høyre side.Tar tid når man prøver å forme den nye biten så den passer sånn ca... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Gamle høyre kanal er fjerna og holder på å gjøre reint og klargjøre for å montere ny ytre kanal. Ser ut til at jeg slipper å bytte noe mer av indre kanal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 På tide med prøve montering av kanal. Greit å henge på døra for å sjekke at alt ser ok ut.. Etter at alt var sjekka, var det å ta gjenstående rengjøring og prepping før kanalen kan monteres permanent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Kvelden begynte med montering og sveising av høyre ytre kanal. En prosessorstyrt punktsveiser gjør virkelig livet enklere!! Ferdig grunna. Etter dette var det bare å sette i gang med bak-skjerm og indre-skjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Blei å fortsette med rengjøring og rustfjerning fra indre hjul-hus i dag.Ikke veldig spennende akkurat, men veldig tidkrevende.... Bort med understellmasse! Litt rust var det å finne Godt i gang.. Delvis ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Siste rusthullet i høyre bakre hjulhus er ferdig lappa. Var behov for restaurering denne brakretten.. Endelig ferdg grunna indre hjulhus! På tide med prøve montering av ytre hjulhus og bakskjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Tilpassing av høyre bakskjerm så og si ferdig, bare noe småting igjen før den kan grunnes på innsiden før montering. Hengte på døra og ny forskjerm for å sjekke klaringer. Ser bra ut så langt! Første lag med grunning lagt på ytre hjul-hus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Ytre del av hjulhuset er sprøyta 2 lag med grunning og ferdig montert. Gjenstår bare å vente på karosseri limet før bak-skjermen kan monteres. I mellomtiden har skjermen fått 2 lag med grunning på innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Siden det tar litt tid før karosserilimet kommer, begynte jeg å utbedre rusta som er i bunn av frontruta. Bare å kappe ut rusta, og begynne å bygge opp igjen. Klart for litt finpuss før grunning (mot motorrommet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Da er endelig høyre bak-skjerm på. Limt med 3m karosseri-lim i hjulbua og punktsveisa resten. Tengene får stå på til limet er herda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Er ferdig med stål bytte på høyre side av bilen, så var bare å begynne forfra med gulv og indre kanal på venstre side. Bare å begynne å kappe. Tilpassing av nytt stål i nedre del av torpedo`n Blei litt mer kapping i gulvet Nytt hime banka stål på vei på plass. Ferdig punkta, gjenstår helsveising og tilpassing av ny bit til indre kanal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Indre kanal er på plass og sveisene er slipt. Første laget med grunning klart Lagde meg et par nye armer til punkt-sveise apparatet for å komme til litt flere steder. Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå