Bakkeee Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 (endret) Hei har en bmw 316 touring 2003 mod som lekker olje, Hadde bilen på service og kjørt ca 5000, så lyste oljelampen. føre servicen mistet jeg mye olje, byttet toppdekselpakning, blei litt bedre.. Var innom bmw han mente det kunne være vakuumslange??? Har byttet topp pakning for 2 år siden. noen som kan hjelpe meg eller har tips Endret Desember 2, 2015 av Bakkeee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Tett veivhusventilasjon kanskje, med tett veihusventilasjon går oljeforbruket opp betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakkeee Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 vet du hvordan jeg kan finne ut om det er veivhusventilasjon?? er vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Søk på forumet, det står masse om veivhusventilasjon her og eventuelt andre steder med den engelske forkortelsen CCV. Hvor mye må du forresten fylle for å få korrekt nivå igjen når lampen lyser? Hvis veivhusventilasjonen er bra og det ikke er synlige utvendige lekkasjer er f.eks. 1 liter per 5000 km ganske greit, det er bare å etterfylle opptil en liter når lampen lyser eller peile selv og f.eks. fylle noen desiliter om nivået er under 1/3 mellom min og max. BMW selv definerer det vel forresten først som høyt oljeforbruk når det er mer enn 0,7 liter per 1000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakkeee Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 okei. Har ikke testet hvor mye jeg må fylle, men etter at jeg hadde service har jeg kjørt 5000 km så begynte lampen og lyse. For jeg ser heller ikke at det lekker under bilen, men tenkte og ta en motorvask og se om jeg ser noen tegn.. hvis hvis det er veivhus kan jeg se at det lekker ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 For å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange, er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakkeee Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 For å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange, er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Gjorde som du sa. Tomgangen endret seg, fikk sånn fuske lyd, Har du noen forslag om hva annet det kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakkeee Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2015 Hai har funnet ut at det var noe hvit strek på peilepinnen tynn strek?? NOEN SOM VET OM DET ER NORMALT???????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå