Gå til innhold

Bestillt ny 330E Nr.3 i landet. Trenger hjelp til å velge utstyr. Video 0-100 s7.


chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, chrisen skrev:

 

Første gang i livet mitt jeg kjører en bil helt uprøvd, har faktisk ikke prøvd 3-serie nyere enn E92-en jeg har i dag, så jeg er veldig spent. Er meget godt fornøyd med forrige generasjon 3-serie så det blir vel ingen skuffelse. Forventer ikke samme ytelse som den jeg har i dag men det blir vel absolutt godkjent skyv i 330e også tipper jeg, og med bonus at den kan kjøres på ren strøm når man trenger det. Faktisk første gang jeg kjøper fabrikkny bil siden 2000 da jeg var ungdom og kjøpte en Seat Ibiza turbo :-)

Holder du til i nærheten av Oslo, Chrisen? I så fall hadde det vært veldig artig å få sitte på en tur med din når du får den siden du får levering en stund før meg. Var snakk om at de ikke fikk inn demobiler før i mars på Bilia der jeg har bestilt min.

En liten offtopic men mine foreldre på 72 og 80 år ble så begeistret av hele hybrid-opplegget til BMW da jeg fortalte dem at jeg hadde bestilt en 330e og viste dem brosjyren, så de dro bort til samme selger på Bilia dagen etter og bestilte seg en 225xe selv. De er ikke noe bilintresserte i det hele tatt (kjører en mitsubishi carisma de kjørte ny i 1997 og en A4 fra 1995 de arvet av meg) og nå sitter faren min og printer ut alt han finner om 330e og 225xe på nett og gliser når han leser gode reviews av bilene. Hver gang jeg er der ute har han printet ut omtaler om bilene og viser dem til meg entusiastisk. Tror nesten han er like forventningsfull som meg. De hadde store vanskeligheter med å forstå hvordan de skulle stole på auto-parkingen de får i sin bil dog, hehe :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du vil bli skuffet nei. Jeg kjører en del forskjellige biler bare for å teste, og vi skifter ofte ut bilene i heimen og ellers i familien. Har i det siste eid to F10 520 og 525. og tesla p85. Men synes fortsatt at ingenting slår bmw 3-serie. Har kjørt en del 328i og den imponerer hver gang, hva de har fått til med den lille to literene er helt imponerende, med tanke på krefter, lyd og kjøregladhet i den lille bilen. Er noe helt annet enn 5-serie eller blytunge Tesla selvom det er fantastiske biler det også så blir F30 min favoritt. Tror ikke 330e er mye ulik 328i. Herlig å kunne kjøre til og fra jobb uten engang å måtte starte bensinmotoren, men hovedgrunnen til at det ble 330e var avgiftsletten på nybil. Stod mlm en slik eller en 330d fra 2012. med mindre utstyr til samme pris. Da var valget enkelt. 

Er noe eget å kunne bestille helt ny bil og være med å bestemme fra starten.

Jeg bor i Bergen og blir førstemann som får 330e her, så det er fryktelig spennende. Status på bilen er nå at den er sendt fra fabrikk, så om toppen to uker bør den være meg i hende. Skal selvfølgelig lage en tråd på bimmers til dere andre enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs i hvilken grad inntoget av 330e kommer til å påvirke bruktmarkedet til 320i/328i. Vanskelig å rettferdiggjøre 450 000 for en '12 328i når man får en flett ny 330e med samme utstyr for rundt 500k. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71543613

edit: bortsett fra det med tilhengerfeste såklart

Endret av hanzhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Endel 328i 330d ligger jo til ca 550 med over 50k på telleverket. Da får du en nesten topputstyrt ny 330e. Så enten får 330e svært god annenhåndsverdi slik som Teslaen for eks eller så stuper bensin og diesel utgave i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2016 at 12.51, chrisen skrev:

Jeg bor i Bergen og blir førstemann som får 330e her, så det er fryktelig spennende. Status på bilen er nå at den er sendt fra fabrikk, så om toppen to uker bør den være meg i hende. Skal selvfølgelig lage en tråd på bimmers til dere andre enn så lenge.

Jeg bestilte en prikk lik din for to uker siden. Får den nok ikke før i mai (om så tidlig), så jeg er veldig spent på hva du har å si om den. Min første BMW, og jeg bestilte ukjørt. Krysser fingre og tær for at det blir bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2016 at 19.27, chrisen skrev:

Stilig. Samme farge og utstyr også? Hvor i landet holder du til? 

Lurer på hvor populær den faktisk blir og hvor mange som er solgt da ola nordmann er veldig glad i 4x4 stasjonsvogn og hengerfester. 

Måtte lese meg opp litt på hva du hadde valgt :P Prikk lik ekstriørt, farge og alt, minus eventuelle m-preformance deler du får ettermontert. Veldig likt utstyrt. Kjørte svart dakotaskinn, droppa el-seter og innovasjonspakken (men det gjorde vel du og?), og la til parkeringspakken. Gleder meg som en unge.

Jeg bor i Oslo. Spent på å se hvor mange som kommer på veiene her. Jeg tipper de får solgt en god del tross sine "mangler". Den er jo relativt rolig priset mtp ytelse. Jeg var egentlig ute etter 1-2 år gammel bruktbil i samme sjiktet, men fant lite som var mer fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...