R4F431 RAFAEL Skrevet Desember 17, 2015 Skrevet Desember 17, 2015 Starter elektronikken... Byttet du starteren nettop. Så noe monteringsfeil eller kabler som ikkje er som det skal? Ignition er tenninga. Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.
bimmers89 Skrevet Desember 17, 2015 Forfatter Skrevet Desember 17, 2015 Nei det er ikke starter den går på kurs 15. Jeg er ute etter kurs 7 hva som er koblet til denne?hvilken komponenter som blir styrt av kurs 7? Jeg vet at bryter til girspak er koblet til denne og tenningabryter.men er det flere ting som er koblet til kurs 7?
bimmers89 Skrevet Desember 24, 2015 Forfatter Skrevet Desember 24, 2015 Problemer igjen...hva f... er det som skjer Bilen har stått parkert hos en kompis i 2 dager,startet kjørt i 30min,kjørte inn til vaskehall for å vaske.dusjet bilen og vips den ville ikke starte målte batteriet til 9.7v nå lurer jeg på om at det er noe som tar vann inn til elektronikken??noen som vet? Helt tørt baki hjulbrønn.antenna?
Aquarius Skrevet Desember 25, 2015 Skrevet Desember 25, 2015 Hei, etter 2 uker har du strøm nok på batteriet til å starte. Så kjører du i 30 min. hvor du da normalt skal ha god lading. Noen minutter senere har du ikke strøm nok i batteriet til å starte! Det er stort sett bare 3 komponenter som kan ta ut så mye strøm på så kort tid uten at du ville merket det i form av røyk, brentlukt e.l. 1. Batteri, selv nye batterier kan ha feil med kortsluttede plater/gitter. Dette har du oppgitt at du allerede har byttet flere ganger (nye?) 2. Starter, som du også har byttet 3. Laderegulator, som typisk gir manglende lading og ukontrollert utlading Ville absolutt forsøkt å bytte regulator. Feil med fukt skaper sjelden slike strømtrekk som du har, med mindre det er startkrets eller ladekrets som påvirkes. Gustav C. og R4F431 RAFAEL reagerte på dette 2
Gustav C. Skrevet Desember 25, 2015 Skrevet Desember 25, 2015 Åssen diagnoseutstyr har du brukt? Jeg har opplevd at et kortsluttet gløderele kan være med å trekke mye strøm ved oppstart. Da funker ikke alle glødepluggene, som igjen gjør bilen tungstartet og den får røff gange akkurat i det den starter. Hvilken sikring dette går på vet jeg ikke, men hadde det vært tilfelle burde det også komme frem på diagnosen. Dette skal heller ikke være noe problem når motoren er varm og batteriet ladet opp igjen, så sliter med å få det til å passe. Ang. vann og elektronikkproblemer på E60/61, så kan det også samle seg opp vann i motorrommet, mellom dempertårn og torpedovegg. ECUen sitter på venstre side i et eget rom og i underkant av denne sitter det en drenering som kan tette seg. Kan kanskje skje på andre siden også der bremsekraftforsterkeren og bremsevæske reservoaret er, men jeg husker ikke. Tviler på at det er relevant, men greit å sjekke på nyinnkjøpte biler.
bimmers89 Skrevet Desember 25, 2015 Forfatter Skrevet Desember 25, 2015 Har sjekket dette for 3 mnd da dreneringen ved torpedovegg var dønn tett.har re gjort dette.har byttet gløderele for ikke så lenge siden.og jeg bruker righedolt eller hva den heter.
Aroid Skrevet Desember 26, 2015 Skrevet Desember 26, 2015 No har jeg lest igjennom heile tråden. Kunne ikke se om du har målt dynamo spenning under belastning? Har du registrere ny batteri og at registrert som agm batteri? Sent fra min D5803 via Tapatalk
bimmers89 Skrevet Desember 26, 2015 Forfatter Skrevet Desember 26, 2015 Dynamo 14.5 ved tomgang. Har registrert batteri ja men vet ikke om den ble registrert som agm.har det noe å si?
Gustav C. Skrevet Desember 26, 2015 Skrevet Desember 26, 2015 Hei, etter 2 uker har du strøm nok på batteriet til å starte. Så kjører du i 30 min. hvor du da normalt skal ha god lading. Noen minutter senere har du ikke strøm nok i batteriet til å starte! Det er stort sett bare 3 komponenter som kan ta ut så mye strøm på så kort tid uten at du ville merket det i form av røyk, brentlukt e.l. 1. Batteri, selv nye batterier kan ha feil med kortsluttede plater/gitter. Dette har du oppgitt at du allerede har byttet flere ganger (nye?) 2. Starter, som du også har byttet 3. Laderegulator, som typisk gir manglende lading og ukontrollert utlading Ville absolutt forsøkt å bytte regulator. Feil med fukt skaper sjelden slike strømtrekk som du har, med mindre det er startkrets eller ladekrets som påvirkes. Føler jeg stjal litt fokus fra det innlegget. Jeg hadde fulgt Aquarius sitt råd og skiftet spenningsregulatoren. Er den også er koblet opp mot sikring nr. 7, så hadde jeg ikke vært i tvil.
bimmers89 Skrevet Desember 26, 2015 Forfatter Skrevet Desember 26, 2015 Men kan jeg koble ut dynamo i par dager for å se om det blir noe tapping av batteri.når bilen står i dvale så har jeg 12.38v men detter sakte å sikkert nedover.skal vel ligge rundt 12.6v?
Otis Skrevet Desember 26, 2015 Skrevet Desember 26, 2015 12,6 volt er 100% ved 20 grader. Så du havner ikke så høyt egentlig.
bimmers89 Skrevet Desember 26, 2015 Forfatter Skrevet Desember 26, 2015 Men når jeg åpner bilen med nøkkel så faller den ned til 12.10ca og oppigjen til 12.4v i dvale.det er ved pluss 5 grader.stememr da dette?nå får jeg ikke målt noe krypstrøm lenger. Er jo på 0.0030ma undrr dvale.skal prøve å få byttet spenningsregulatoren også.har svak blinking i interiørlysa men den er veldig svak.kan det ha noe sammenheng med regulatoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå