Gå til innhold

705 M Sport Suspension II E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt akkurat å kikka på utstyrslista på bilen min og ser at den er utstyrt med dette understellet(705). Eg trudde dette bare var til større utgaver som f.eks 535i og 540i? Bilen min er nemlig ein 02 520i. Hva er forskjellen på dette og "vanlig" m sport understell? Søkte litt på Google men blei ikkje så mykje klokere...

Skrevet

705 skal være den "hvasseste" varianten. Ingen andre dempere er like, og de kom kun på m sport 2. Problemet er at det heller ikke finnes noen ettermarkess dempere som er tilsvarende, og de er ganske dyre.

• 1 month later...
Skrevet

Tar denne opp igjen. Framdemperene mine frøys i dag så bilen blei totalt ubrukelig å kjøre med. Er einaste utveg å kjøpe nye originale dempere til den nette sum av 4000,- per stykk? Eller finnes det andre løsninger? Komplett senkesett med nye demperer?

Skrevet

Ok. Takker og bukker. Har akkurat kosta på forstillinga 8000 så hadde ikkje så lyst til å ut med 8000 til. Får se det ann litt. Merker ingenting galt med demperene nå som den har stått varmt i helga. Ser heller ingen lekkasje på dei. Ser det er sachs som lager demperene til dette understellet så det må vel være mulig å få tak i noe i likheten.

Skrevet

De er meget fine! De demper så godt og beholder komforten meget bra.

Kan trygt anbefale de for E39!

Fikk montert de etter at Bilstein B8 slo seg vrang mange nok ganger.

Skrevet

De er tilsvarende "Sport" og "M sport 1" eller "Heavy duty" understell.

De er nok et helt kurant alternativ, men ifølge Sachs selv (jeg er bla Sachs performance forhandler) så er de ikke tenkt som en erstatning for de som har M sport 2 understell (705), da disse er satt opp anerledes enn de allerede nevnte demperne.

Vanvittig synd at Bilstein har bæsja på leggen... Har selv vært stor fan av bilstein, og brukt de med stor suksess på eldre biler. Men på e39 er det jo helt håpløst ettersom de etter kun kort tid låser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...