Gå til innhold

Skifte dyser på E46 320D 150HK


Paramvir Singh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har tatt diagnose, bilen går dårlig og er tungstartet pga. retur på dysene er for store. Noen som vet hvor man kan få tak i dyser, utenom GS som er dyre? Og er dette veldig vanskelig? Det eneste jeg vet er at man må av med innsug og så løsne 2 skruer på dysene samt koble fra ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror bosch tar ca 1600kr for å overhale dem. Har time på min egen 02 e46 320d på fredagen hos flissundet. Mistenker at jeg har ett par dyser som lekker litt selv. Hvor langt har bilen din gått om jeg får spørre?

Hmm får vell sjekke det, mellom 5-6 tusen per dyse blir for dyrt.. Min har gått litt over 237.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm får vell sjekke det, mellom 5-6 tusen per dyse blir for dyrt.. Min har gått litt over 237.000 :)

Min har gått 219000. Men får håpe dem finner ut av hvorfor min går litt urent samt litt lavt railtrykk. Holder en finger på dyser desverre.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har gått 219000. Men får håpe dem finner ut av hvorfor min går litt urent samt litt lavt railtrykk. Holder en finger på dyser desverre.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Kan være dyser. Ringte Autoex i Trondheim, 1900 for å overhale. 3000 for byttedyse. Lykke til på fredag, si ifra når du finner ut hva problemet er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble kjørt livedata på bilen, og verdiene dem fikk stemte ikke helt. Også hørte dem også at den ikke gikk helt rent. Må antageligvis  også bytte dynamo da bilen hadde mye spenningsfall. Prisen for å teste dysene, samt overhale dem var ca 6500kr. Spørs litt på hvor lett det var å få dem ut. Men var ikke garantert at det holdt å overhale/(ultralyd) dysene, og da kommer jo prisen på dyse i tillegg. Er vell ca 3000kr for en ny dyse hos koed så. Kjøpt en tunap 989 der som dem ville jeg skulle prøve. Men får se an hva jeg gjør. Går som sagt helt fint å kjøre bilen. Er bare irriterende med litt lugging i ny og ne. Men kommer nok fort på 10000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man legger dieseltråden til trf til grunne så høres det merkelig ut med 4 stk dårlige dyser som har for høy indre lekkasje, samtidig!

Overhaling av dyser og testing har vist seg å være dyrkjøpt for andre medlemmer kan jeg huske å ha lest.

Mener også at de verdiene man ser i inpa for korreksjon ikke nødvendigvis forteller hele bildet.

Så det du egentlig bør gjøre er å måle faktisk retur fra alle dysene.

Da kan du enten mekke noe selv eller kjøpe et ferdig test kit fra biltema.

Vanskelig å starte på varm motor er som oftest høy indre lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man legger dieseltråden til trf til grunne så høres det merkelig ut med 4 stk dårlige dyser som har for høy indre lekkasje, samtidig!

Overhaling av dyser og testing har vist seg å være dyrkjøpt for andre medlemmer kan jeg huske å ha lest.

Mener også at de verdiene man ser i inpa for korreksjon ikke nødvendigvis forteller hele bildet.

Så det du egentlig bør gjøre er å måle faktisk retur fra alle dysene.

Da kan du enten mekke noe selv eller kjøpe et ferdig test kit fra biltema.

Vanskelig å starte på varm motor er som oftest høy indre lekkasje.

Tviler som sagt på at alle dysene var dårlig, men dem kjørte bare livedata sa dem. Har aldri hatt problemer ved å starte bilen min, uansett temperatur.  Men er det ikke like greit å bytte alle 4 dysene når man først får dem ut?. Kjett å bytte 1 dyse, også blir en annen dårlige 3 måneder etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en dyse er dårlig, men du ikke har noen problemer?

Høres meget rart ut... Meget...rart.

Og å lese av live verdier på dyse korrektur er visstnok ikke ett fullgodt alternativ for å konstatere at en dyse er defekt.

Men har du problemer eller ikke?

Også er det rart å bruke så mye penger på dyse skifte, og skifte alle dysene når de allerede vet hvilken som er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at den går litt ujevnt til tider, samt fjusker litt i ny og ne. Men har aldri hatt problemer med å starte bilen. Vet liksom ikke hva annet det kan være enn dyser. Hele innsuget er renset for 20000 km siden, samt nylig skiftet EGR.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er returene på mine dyser. BMW sa at alle dysene måtte byttes, spesielt dyse 2 og 3 og kom med en pris på 27.000kr for jobben og nye dyser! Det var i overkant drøyt, så jeg tok ut dysene selv. Venter på nye dyser, kommer over helga :) Bytter dieselfilter med det samme, fjerner swirl flapsa og renser innsug/EGR også. Bytter olje og filter så bilen får en oppfriskning før nyttår :D

post-86288-0-57457600-1449886123_thumb.j

Endret av paramsepoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor tenker du å bestille dyser fra? Dysene jeg linker til under skal passet overens med delenummeret jeg fikk fram på GS. Var ikke så ille pris på de ,her. Men disse skal jo være overhalt virker det som. 

http://www.ebay.com/itm/Einspritzduse-Injektor-BMW-E46-320d-330d-204PS-E60-E61-530d-218PS-BMW-X5-3-0d-/110783198904?fits=Make%3ABMW&hash=item19cb3176b8:g:rB4AAOSwEeFVNQKU&vxp=mtr#viTabs_0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...