Torkild Skrevet Desember 16, 2015 Share Skrevet Desember 16, 2015 "Pålitelighet" og bil til 30k er vel ikke noe som hører sammen. Legg til BMW i mikksen (bil som ofte blir kjørt av unge ) og du bør virkelig like å skru bil, samt legge nesten like mye kr ned i deler over de neste 2-3 årene. Når det er sagt, E46 320i / E39 520/523 er vel det "beste" du kan finne.. Og til tross for sine mange artige/rare feil, er dette utrolig fine og behagelige biler når alt funker som det skal.Personelig synes jeg enda E39 er noe av det penere BMW noen gang har bygd. Vanlige feil er: -elektrikse: (ABS,aribag, kabelbrudd til bakluke,vinduer,takluke og pixel feil)Oljelekasjer (sjekk motor/girkasse GRUNDIG, gjerne alle andre steder det kan lekke også..) -Hjullager-Vannpumpe -termostat -bærearmer -rust -ødelagt topp -Feil med tomgang (lamba / kat) Løse(manglende) knapper i interiøret -ødelagt koppholder ( E39) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Desember 16, 2015 Share Skrevet Desember 16, 2015 "Pålitelighet" og bil til 30k er vel ikke noe som hører sammen. Legg til BMW i mikksen (bil som ofte blir kjørt av unge ) og du bør virkelig like å skru bil, samt legge nesten like mye kr ned i deler over de neste 2-3 årene.Har hatt mange E34 og E39 til under 10 000 som har vært meget pålitelige. Alle hadde kjørt over 300k, men var aldri noe store problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Desember 17, 2015 Share Skrevet Desember 17, 2015 Har hatt mange E34 og E39 til under 10 000 som har vært meget pålitelige. Alle hadde kjørt over 300k, men var aldri noe store problemer. Om du har hatt mange biler av de nevnte typene betyr det en av to, enten har du eid de før de ble over 10 år, eller bilene har vært i ditt eierskap relativt kort tid. Store problemer er også veldig opp til tolkning. Noen kjører jo rundt med bilen full av små feil, jeg gjør ikke. En E39 som har rullet 300 000 + i dag er ikke like bra som en E39 som hadde rullet 300 000 tilbake i 2008. Alder har også påvirkinger på bilen i aller høyeste grad. Hvor mye har blitt fulgt opp+ byttet før du kjøper bilen har også betydning Så er man heldig kan man vel finne et godt påkostet prospekt. Har selv eid en E39 når bilen ble solgt, hadde den rullet 140 000 km. Så lenge jeg eide bilen ble følgende byttet: ABS føler ( to ganger) Airbag sensor sete Vannpumpe Termostat ECU (kom vann/kondens i den) Hjullager høyre+venstre forran Bunpanne pakkning Dempere bak Bremser rundt hele bilen Mye av dette er slitedeler, men for min del er det likevel mye fordelt over 3 år med tanke på KM stand. Før meg var det kun en eier og servicehefte var komplett fulgt opp på merkeverksted. Eier var en kar i 60 åra. Svigers kjøpte også en e39 og forutenom om Airbag sensor Abs sensor Pixelfeil Oljelekasje fra topp av motor, var de også så heldige å oppleve at automatkassen havarerte også. Denne bilen hadde rullet 190 000 ved salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Desember 17, 2015 Share Skrevet Desember 17, 2015 (endret) Jeg har en teori om at hvis bilen har passert 300k, så er det en ekstra god bil som vil gi lite problemer og forløpig har det stemt bra siste E39 gav jeg 10k for, hadde den i to år og var kjørt 420k når en kompis taket den. Er altid litt småfeil på en så billig bil, men så lenge den er kjørbar er den fortsatt pålitelig i mine øyne. Endret Desember 17, 2015 av Sebb9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VincentYa Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2015 Per i dag har jeg Passat 3c som er velrenommert som rustholk på faste steder. I tillegg har akkurat toppakningen røket så skal ta å bytte den så fort jeg finner meg et par fridager. Ellers så holder jeg også på å sveise rust på alle de faste steder så jeg kan fikse de fleste ting selv. Så i bunn og grunn blir det sakt 320 eller 520 evt 318i hva meg foreks 526IA bilene osv .. samme i 3 serien.. er det noe å samle på? Tusen takk for alle innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 20, 2015 Share Skrevet Desember 20, 2015 Hvis du kan fikse rust selv så kan du sikkert kjøpe en 320i E36. Eventuelt en 318i E46. En 316/318i E36 kan også fåes til relativt rimelig penge, men det er ikke så mye futt i dem. Jeg har en 320i selv, riktignok med automat. Den er generelt helt OK, men det er alltid småting som ryker på løpende bånd på en såpass gammel bil. Delene har stort sett kurant pris, finnes mye brukt. Hvis du kan la bilen stå et par dager mens du fikser ting så bør det gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Desember 20, 2015 Share Skrevet Desember 20, 2015 (endret) Per i dag har jeg Passat 3c som er velrenommert som rustholk på faste steder. I tillegg har akkurat toppakningen røket så skal ta å bytte den så fort jeg finner meg et par fridager. Ellers så holder jeg også på å sveise rust på alle de faste steder så jeg kan fikse de fleste ting selv. Så i bunn og grunn blir det sakt 320 eller 520 evt 318i hva meg foreks 526IA bilene osv .. samme i 3 serien.. er det noe å samle på? Tusen takk for alle innspill 525i eller 528i tenker du? Det er gode biler, gjerne mer utstyr enn 520i, men selfølgelig dyrere, og vanskelig å finne med manuell. Jeg ville anbefalt å finne en som ikke har gått gjennom eu kontrollen, da vet du hva som er galt og har sannsynlighvis en god bil i minimum 2 år til. Endret Desember 20, 2015 av Sebb9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå