bab Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Hei,er det noen som har noe erfaring med og bytte høytrykspompa på en 520 diesel...2003, Evnt hva sånt koster på verkstedet,har da pompa
TRF Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Viktig å sjekke at du har samme bosch delenummer på pumpa. Det finnes to typer, de slutter på hhv 005 og 020, og de vil ikke fungere om hverandre uten at ecu programmeres for dette (og så vidt jeg vet er det kun jeg som kan gjøre dette).
bab Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 Kan se på pompa som jeg har og fra den delemotorn senere i kveld og poste nr på de her,finner du da ut om de går om verandre da? Evnt kode om den nye vist det ikke går,hva tar du evnt får og gjøre den jobben med evnt bytte og koding? Kan da evnt levere deg bilen:-)
TRF Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Dersom nummeret er likt er det bare å bytte, og alt vil fungere. Det er flere nummer på pumpa, du er ute etter det som slutter på hhv 005 eller 020. Det er de eneste to variantene som finnes til bmw.
bab Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 Jeg finner masse nummer på den,men det som er på siden,nesten under der d blanke diesel røra kommer inn er det en strek kode og ett nummer som er innprega i pompa,det slutter på 020 men ikke noen bokstaver forran... Men begge pompene slutter på 020,er dette riktig plass,eller ser man det ikke før den er ut fra bilen?
TRF Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Husker ikke om du ser det i bilen. Skriv ned hele nummeret så skal jeg verifisere for deg. (det som slutter opå 020)
bab Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 nr som er inpreget i pompen som slutter på 020 er (0470504020) Samme på min som den motorn jeg har.. Det nummeret der står nedefår en svart lappe som det er en strek kode på,de også er like på begge.
TRF Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Det er riktig nummer du har funnet, og siden begge er like kan de brukes om hverandre. De må dog byttes ihht TIS.
bab Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 I henhold til tis...hva er det?mulig jeg spør dumt nå
Otis Skrevet Desember 12, 2015 Skrevet Desember 12, 2015 Du må jo justere inn pumpa på registerkjede.
bab Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Skrevet Desember 12, 2015 Ja d vet jeg,får vel ett spesialverktøy som hålder drevet på plass eller?
lierbimmer Skrevet Desember 13, 2015 Skrevet Desember 13, 2015 Gjør denne jobben på bilen min om dagen. husk at ny pumpe må være låst i ØD før den plukkes ut av donor. det var ikke min og kostet meg noen kroner å få timet den hos et bosch verksted. låseverktøy til drevet kjøpte jeg hos bilia/bmw. du trenger også verktøy for å låse veiv. her er manualen. http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320d_m47_tour/2_repair_instructions/13__fuel_system_(m47)/51__inj.pump_regulator_mixt.regulator/1_ra__removing_and_installing_replacing_injection_pump_(m47)/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå