Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

Bestilte forrige uke, her er spec:https://www.bmw.no/no/ssl/configurator.html#/2C71/P0C10,FPDSW,S02DT,S04LS,S07LD,S0Z2F,S0Z2A,S0520,S0521,S0993,S0258,S08SM,S0853,S0230,S06FW,S0494,S0493,S08KA,S0473,S04NE,S0885,S02VG,S0698,S02VB,S08TF,S08TG,S0428,S06AE,S09AA,S06AC,S0423,S02PA,S0249,S0205,S0534,S06AG,S0481,S0563,S0322,S03AG,S0316,S0313,S03AA,S05DP,S05A4,S0248,S0508,S05AT,S05AR,S06UN,S05DF,S0775,S0575,S04UY,S0710,S0654,S0674,S0470,S0431/summary/

Droppet soltak fordi det er herdet glass, ikke laminert. Husk utvendig speilpakke for å få varme i speilene!  ...og når jeg tok ryggekamera og speilpakke kunne jeg like godt ta funksjonspakke mot et ørlite tillegg, så da ble det komfort tilgang og elektrisk bakluke også.

Har levering i juni, fikk en bil der noen trekte seg..

Jeg synes denne bilen er helt rå, veldig bra 4WD som vi testet i en bratt bakke etter snøfall. Sprek er den også!  Og jeg sitter godt i den, jeg er 189 høy.

Som hybridbil synes jeg den er passe tung, tunge suv'er synes jeg blir for tørste på langkjøring. Er spent på å se reelt forbruk.

 

Og husk å avbestille runflat dekkene, eller kjøp ørepropper......

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Lurer på en ting. Ser det er flere ny medlemmer her som har kjøpt 225xe, så lurer på om det er deres første BMW, eller om dere har erfaring med merket fra før. 

Har hatt mange BMW 3 serie fra 92 modell og oppover til 2007, flere cab, 1 stk X5 V8 1999 modell som jeg kjører nå. Sistnevnte vurderer jeg å parkere i garasjen, den er jo veteran om bare 13 år! :-D 

Ellers har jeg hatt mye Toyota Landcruisere i forskjellige varianter. Håper kvaliteten på min nye bil holder mål, for BMW har jo tabbet seg ut med flere av motorene siste ti årene. Men når det gjelder kjøreegenskaper, er BMW fantastisk. Og jeg trenger BMW seter for å sitte godt, lang som jeg er.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt X3 som var veldig bra, men når jeg nå går ned i størrelse og hybrid, er det fordi vi ikke trenger så stor bil lenger. Barna har flyttet ut og vi har testet bilen 4 ganger både på skikkelig vinterføre og tørt/vått føre. Syntes den oppfører seg forutsigbart og kjøreglade med god komfort og bra med Nm newtonmeter, har også en elbil og nå nå ble det en hybrid.

Får den ikke før i August, men har da noe å se fram til.🚙😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min første BMW, men nå er det ikke hvert år jeg bytter bil. Min forrige, en Audi A3 1.8T er 19 år, jeg har hatt den i 17.  Jeg merker godt at BMWen er over 400kg tyngre enn Audien, og jeg synes at under kjøring virker den kvikkere enn BMWen. Og jeg likte styringen på Audien bedre. Men jeg er veldig fornøyd.

Jeg var en tur på butikken og bunkret til påske i går. Det er ca 6km x 2 delvis i byen og delvis i 80 sone. Batteriet var fulladet når jeg startet og var redusert til ca 35% når jeg kom hjem. Den gikk utelukkende på strøm og med klimaanlegget på auto. Jeg har nå kjørt nesten 50 mil og ifølge bilen så har nesten 10 av de vært på strøm. Jeg har ladet den to ganger.

I dag hadde vi en stopp på vei til hytta, siste etappe var på 12km i 50/60 sone, 42% av de var på strøm selv om batteriet bare var på 13% ved start.

Jeg fikk også testet køassistenten for første gang, den funker, men når du allikevel må holde på rattet så er det liten vits når cruisekontrollen allikevel holder avstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Lurer på en ting. Ser det er flere ny medlemmer her som har kjøpt 225xe, så lurer på om det er deres første BMW, eller om dere har erfaring med merket fra før. 

For min del er dette første møte med BMW. Har tidligere kun erfaring med Toyota og VW, og da i stasjonsvognklassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bkr skrev:

Bestilte forrige uke, her er spec:https://www.bmw.no/no/ssl/configurator.html#/2C71/P0C10,FPDSW,S02DT,S04LS,S07LD,S0Z2F,S0Z2A,S0520,S0521,S0993,S0258,S08SM,S0853,S0230,S06FW,S0494,S0493,S08KA,S0473,S04NE,S0885,S02VG,S0698,S02VB,S08TF,S08TG,S0428,S06AE,S09AA,S06AC,S0423,S02PA,S0249,S0205,S0534,S06AG,S0481,S0563,S0322,S03AG,S0316,S0313,S03AA,S05DP,S05A4,S0248,S0508,S05AT,S05AR,S06UN,S05DF,S0775,S0575,S04UY,S0710,S0654,S0674,S0470,S0431/summary/

Droppet soltak fordi det er herdet glass, ikke laminert. Husk utvendig speilpakke for å få varme i speilene!  ...og når jeg tok ryggekamera og speilpakke kunne jeg like godt ta funksjonspakke mot et ørlite tillegg, så da ble det komfort tilgang og elektrisk bakluke også.

Har levering i juni, fikk en bil der noen trekte seg..

Jeg synes denne bilen er helt rå, veldig bra 4WD som vi testet i en bratt bakke etter snøfall. Sprek er den også!  Og jeg sitter godt i den, jeg er 189 høy.

Som hybridbil synes jeg den er passe tung, tunge suv'er synes jeg blir for tørste på langkjøring. Er spent på å se reelt forbruk.

 

Og husk å avbestille runflat dekkene, eller kjøp ørepropper......

 

 

 

 

 

Dette med runflat har jeg ikke tenkt så mye over når jeg har prøvekjørt. Mulig jeg er vant til litt støy fra før i mine tidligere biler (Passat osv). Kan ikke si at jeg synes dekkstøy var spesielt påtrengende da jeg prøvekjørte - tenkte ikke noe over det der og da iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får min nå rett før påske og har hatt to stk. 3-serie Touring tidligere. Den siste 2013-modell. Etter som jeg er godt voksen ble jeg lei av den lave inn- og utstigningen fra en ellers super bil. Har dessuten 90% av min daglige kjøring innenfor 40 km distanse så jeg tror at jeg er en ganske ideell bruker av en ladbar hybrid. Har dessuten aldri hatt en bil med hele 224 hk tidligere og gleder meg til å oppleve akselerasjonen på bare 6,7 sekunder til 100 kmt i kombinasjon med normalt gode BMW-kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 91stomperud skrev:

Hei.
Vi eller nærmere bestemt kona⛷ valgte Mineralgrå Metallic med sort rundt vinduene og sort matt takreiling.🚘🚖🚐

Jeg valgte middelhavsblå, sort rundt vinduer og sort matt takreling, sort skinn, og mørkt inntertak.

 

Liker denne blåfargen veldig godt, har nesten samme farge på min gamle X5.

bmw blå.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, 91stomperud skrev:

Hei.
Vi eller nærmere bestemt kona⛷ valgte Mineralgrå Metallic med sort rundt vinduene og sort matt takreiling.🚘🚖🚐

Samme farge på lakk her også. Men i stedet for sort rundt vinduer og takreiling, ble det krom for alle penga både her og der. Sorte skinnseter og alcantara taktrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jcnorway skrev:

Samme farge på lakk her også. Men i stedet for sort rundt vinduer og takreiling, ble det krom for alle penga både her og der. Sorte skinnseter og alcantara taktrekk. 

Antracit (sort) taktrekk mener du vel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjørt litt mere, og etter å ha fylt full tank i dag så ligger bensinforbruket på ca 0,65 i/mil. Kjørecomputeren i bilen sier 0,67, men så langt jeg har funnet ut av bruksanvisningen så er det forbruket når bensinmotoren går, ikke totalen. Jeg har da ladet to ganger etter at jeg fylte forrige gang.  Kjøringen har vært ganske typisk for det jeg normalt vil ha, der mesteparten er på motorvei med 100/110 sone og så en mil med 50/60. Har også hatt et par turer med kun 50/60 sone og da ser det ut som om batteriet holder ca 2 mil. Men den kjører overraskende mye på nesten tomt batteri, ca 40% i 50/60 sonen.

Et lite tips til de som venter: Så fort du har fått VIN (chassisnr) så kan du laste ned en app til Android el. iOS med bruksanvisningen. Da er den tilpasset det utstyret du har bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...