jcnorway Skrevet April 16, 2016 Forfatter Share Skrevet April 16, 2016 Ah.... Fant informasjon om ConnectedDrive for 225xe på nettsidene til BMW: Appen BMW ConnectedDrive for iOS og Android viser detaljert informasjon om bilens status, for eksempel bilens posisjon, batterinivå og rekkevidde.Du kan fjernstyre ladingen ved hjelp av timeren, og du kan slå på klimareguleringen før kjøreturen begynner uten å måtte gå ut i bilen. Reisemål, såkalte spesialmål, og steder med ladestasjoner kan enkelt sendes fra appen til bilen.Appen BMW ConnectedDrive måler i tillegg hvor økonomisk hver kjøretur er, og gir deg tips som hjelper deg å kjøre mer effektivt, slik at rekkevidden blir lengre. Er det noen av dere som har fått bilen som har egne erfaringer på hvordan denne appen fungerer med bilen i praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jamahe Skrevet April 16, 2016 Share Skrevet April 16, 2016 BMW Remote funker greit den. Men det eneste som jeg i praksis kommer til å bruke ofte er vel å fjernstyre varmen på vinteren. Du kan også gjøre det samme som appen kan fra en PC. F.eks å sende adresser til navigasjonssystemet synes jeg er mye enklere når du har ordentlig skjerm og tastatur. https://www.bmw-connecteddrive.no Noe annet som du forhåpentligvis aldri kommer til å bruke, men er virkelig nyttig hvis du skulle trenge det er å finne igjen bilen hvis du ikke aner hvor du har parkert, du kan tute/blinke med lysene og se hvor den er på kartet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet April 16, 2016 Forfatter Share Skrevet April 16, 2016 2 timer siden, jamahe skrev: BMW Remote funker greit den. Men det eneste som jeg i praksis kommer til å bruke ofte er vel å fjernstyre varmen på vinteren. Du kan også gjøre det samme som appen kan fra en PC. F.eks å sende adresser til navigasjonssystemet synes jeg er mye enklere når du har ordentlig skjerm og tastatur. https://www.bmw-connecteddrive.no Noe annet som du forhåpentligvis aldri kommer til å bruke, men er virkelig nyttig hvis du skulle trenge det er å finne igjen bilen hvis du ikke aner hvor du har parkert, du kan tute/blinke med lysene og se hvor den er på kartet. Med andre ord kan bilen spores opp ved f.eks tyveri? Greit å vite da gjenfinningssystem ofte kan gi redusert pris på bilforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet April 16, 2016 Forfatter Share Skrevet April 16, 2016 (endret) On 10. april 2016 at 13.59, perstorm skrev: Hentet bilen onsdag og har testet trådløs spilling av Spotify. Null problem med iPhone 6s i hvert fall Har lagt ved et bilde av bilen. Litt kult (flaks) at felgene har omtrent samme farge som bilen (mineralgrå). ...og nå selger du den @perstorm? Hva skjedde? http://www.finn.no/73704659 EDIT: Ser reg.nr ikke er likt men rett etter hverandre. Så du bestilte to? 😛 Endret April 16, 2016 av jcnorway 91stomperud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
91stomperud Skrevet April 17, 2016 Share Skrevet April 17, 2016 Dette var en morsom oppservasjon.😃🚘 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkr Skrevet April 17, 2016 Share Skrevet April 17, 2016 Ser det ligger et par stykker til salgs på finn.no. Kan kanskje være noen kroner å hente på en bil der det er venteliste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet April 17, 2016 Share Skrevet April 17, 2016 Har gjort den første reelle forbruksmålingen etter 58 kjørte mil på full bensintank. Resultatet ble 0,328 liter per mil kjørt. Kjøreforholdene og ladeforholdene har vært gode, men ikke optimale. Erfarer at reell rekkevidde i relativt flatt terreng er snaut 30 km i +- 10 graders varme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
91stomperud Skrevet April 17, 2016 Share Skrevet April 17, 2016 Dette virker veldig lovende, hvordan er du ellers fornøyd med den totale kjøreopplevelsen? 😄🚙 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet April 17, 2016 Forfatter Share Skrevet April 17, 2016 (endret) Lånte en 2013 Lexus CT200h denne helgen og ble ikke veldig imponert over hvordan dette hybridsystemet fungerte. Den klarte kun å kjøre i ren el-modus på lave hastigheter (40-50 km/t) og automaten var skikkelig slurete. Oslo-Svinesund t/r resulterte i ca 15 liter bensinforbruk, noe som gir ca 0,6 l/mil (forsøkte å kjøre så økonomisk som mulig). Blir interessant å teste 225xe på samme strekning senere. Greit å ha noe å sammenligne mot. Endret April 17, 2016 av jcnorway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet April 17, 2016 Share Skrevet April 17, 2016 Flott bil, men fryktelig irriterende med all varslingen som skjer hele tiden når jeg kjører i by- og køtrafikk. Har dessverre bestilt bilen med PDC også foran. Glemmer av og til å slå systemet av og da låter det i begge ender så fort jeg får en bil foran og bak i kø. Dette er for mye av det gode etter min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet April 18, 2016 Forfatter Share Skrevet April 18, 2016 (endret) Schibsteds nettaviser har testet og skrevet noen ord om denne bilen idag. Her presentert via aftenposten.no (samme sak ligger også f.eks. på bt.no): Sitér Røverkjøpet BMW 225xe Active Tourer BMW 225xe Active Tourer er mye bil for pengene, men noen miljøbil er den ikke. http://www.aftenposten.no/bil/Roverkjopet-BMW-225xe-Active-Tourer-730410_1.snd Endret April 18, 2016 av jcnorway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet April 21, 2016 Forfatter Share Skrevet April 21, 2016 Da er 225xe testet av Autofil og DinSide (forøvrig samme kar som testet 330e): http://www.dinside.no/936350/test-bmw-225-xe-e-drive Må innrømme at jeg ikke blir helt klok på anmeldelsen. Mange kritiske betraktninger om både forbruk, firehjulstrekksystemet og motoriseringen og irriterende adaptiv CC , men får likevel terningskast 5..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perstorm Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 On 10.4.2016 at 20.09, jcnorway skrev: Gratulerer med bilen, @perstorm! Måtte du be om Oslo-skilter (DP) hos Bavaria eller registrerte de den automatisk i Oslo? Har inntrykk av at mange forhandlere "automatisk" registrerer i Bærum (BT). Ser fram til å høre litt om dine erfaringer i tiden framover. PS. Ser ut som vi er "nesten" naboer - holder til på Ensjø Takk. Er ikke her inne daglig så har ikke fått svart/rapportert så mye. Kunne velge Bærum eller Oslo-skilter. Han på Bavaria sa at mange valgte Bærum av en eller annen grunn. God erfaring til nå. Har mest kjørt småturer, ladet hver dag, og forsøkt å kjøre 100% elektrisk, noe jeg langt på vei har klart. I praksis er det nok noe under 30 km el rekkevidde. Jeg synes for øvrig bilen er topp å kjøre, kvikk og perfekt til bykjøring. Har som sagt ikke testet den på langtur ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 Noen andre som har erfaring med PDC, spesielt foran, og varsling i tide og utide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perstorm Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 On 16.4.2016 at 0.09, jcnorway skrev: ...og nå selger du den @perstorm? Hva skjedde? http://www.finn.no/73704659 EDIT: Ser reg.nr ikke er likt men rett etter hverandre. Så du bestilte to? 😛 Stemmer. Du har observert helt riktig. Jeg lot meg overtale av selgeren til å kjøpe to klin like eksemplarer da jeg bestilte. Skjønte at dette ville bli en populær bil med venteliste. Derfor selger jeg den ene, der jeg deler noe av rabatten jeg fikk med kjøperen. Så om du kjenner noen som er på utkikk etter sånn bil og som ikke vil vente til desember, er det bare å be dem slå på tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå