Gå til innhold

BMW 330e Testet av DinSide Motor


Anbefalte innlegg

http://m.dinside.no/936417/test-bmw-330e

I dag leste jeg til min skrekk, artikkelen fra DinSide Motor om BMW 330e. Det at en kjent avis/blogger etc. Skulle teste bilen i Norge, var noe jeg ventet på, men ikke at en som skulle skrive så mye pjatt om bilen som dette vedkommende her; fra DinSide!

Han begynner artikkelen med at bilen er billig, og at den til og med er billigere enn 320i. 

Så hopper han rett over på at bilen de kjører, og jeg siterer: 

"Bilen vi kjører derimot, koster hele 622.000 kroner. Au. Mye av grunnen er at bilen er utstyrt med full BMW invidiual-pakke som til sammen øker prisen med nærmere 100.000 kroner. Det er en Orgie i skinn, nydelig aliminumsdetaljer og treverk. Det oser skinn og luksus. Men alt sikkerhetsutstyr, navigasjonssystem og komfortpakke koster også flesk."

Her forteller han altså om hvor fælt dyr bilen er, når den er utstyrt med en IKKE-obligatorisk individual pakke, som er noe av det dyreste du får hos BMW. At navi, komfort og sikkerhetsutstyr koster noen kroner, det vet vi allerede. Du MÅ betale litt for kvalitet og brukervennlighet.

Uansett. Videre i artikkelen velger han å snakke om at bilen MÅ koste rundt 500.000 før "du blir fornøyd". At man må slenge på 90.000 i ekstra for å få eksempelvis M-pakke med adaptivt sportsunderstell og navi, gjennomlastingssystem, LED hovedlykter og PDC er for meg noe som følger å kjøpe en BMW da man ikke vil sitte med en helt ribbet bil.

Videre skriver han at plassering av batterier ikke er ideell da vekten er fordelt 49;51, men at den er bra i forhold til konkurrenten Mercedes C350e. 

Videre etter mye pjatt fører han artikkelen videre på at bilen kjører uforskammet bra, men at du merker vekten i svingene. Han forteller også at bilen kommer med standard sportsunderstell, men at de har "ekstramontert" komfortunderstell. 

Komfortunderstell for meg er et Neinei, da jeg synes bilen blir "slapp i fisken" og man nesten blir sjøsyk av å kjøre svinger. Han har også noe plukk på styrefølelsen "som isoleres vekk" og plukker videre på 2 literen som sitter under panseret, og nevner at den ikke gjør stort mye ut av seg, bortsett fra når du vil raskt opp i fart.

Også presterer han å bemerke at dekkstøyen er "Komisk høy". Har ikke denne bilen samme isolasjon som F30 har generelt? Kan ikke si at jeg har vært spesielt plaget med min... Enda jeg har kjørt på 245/40/19 en periode. 

Deretter forteller han om Max eDrive. Han forteller at da kjører man bare på elmotoren, og at den er kvikk i starten, men ellers bare daff, og at å komme seg opp i toppfart på 125 km/t nesten er en pine...

Dette finner jeg selv litt komisk, da eDrive ikke er ment som sportslig, men har hovedfokus på 100% eldrift og økomonisk bærekraftig kjøring. Da er det slett ikke ment at bilen skal ha full pedalrespons og turbo 100% gang. 

Han rakker ned på girskifte til den silkemyke 8 trinns-kassen, og sier at den er treg på giret, men om man tar seg bryet til å vippe girspaken over i sport så løser det seg raskt...

Han forteller også om BMWs kjøremodus knapper, og later til å nesten få det til å høres tungvint ut å bytte fra Comfort til Sport. 

Er jeg veldig partisk her, eller leser jeg en artikkel skrevet av en konservativ nåldus på 50 som ikke vet hva BMWs 330e egentlig handler om? I tillegg så uttaler han seg som om bilen bare er dyr og ikke holder mål som sportslig... også kjører han bil med komfortunderstell og null tegn på M pakke. Jeg håper ingen tar hans artikkel for god! 

Dog sier han at det er en "potensiell storselger" på slutten. Noe jeg synes er finurlig når han bruker så utrolig mye tid på å fortelle at alt er usportslig når bilen ikke brukes i sportsmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes forsåvidt artikkelen var helt grei jeg, han var jo fornøyd med forbruk og ytelser, og det er vel omtrent det BMW ønsker å vise med denne bilen. Dekkstøy på F30 er vel ganske velkjent, da den er usedvanlig dårlig isolert til å være en tysk bil (min egen vurdering). Støyen i en F30 er ekstremt mye mer fremtredende enn i f.eks. F10, og det er langt større forskjell på støyen mellom disse to, enn mellom f.eks. A4/A6 (Nok igjen, hva mine ører hører). At 330´n blir noe mindre lettbeint i svinger hvor bilen blir provosert er vel ikke til å komme unna med de ekstra kiloene. Jeg syntes vel ikke han virket så negativ, jeg ble heller faktisk dratt i positiv retning av 330e etter den artikkelen, da jeg var ganske sikker på at forbruket kom til å ligge en god del høyere.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte artikkelforfatteren om det ville komme noen test av 225xe også og fikk svar fra han om at den mest sannsynlig kommer på onsdag. Nå fikk jo 330e terningskast 5 så det var jo ikke akkurat noe slakt av bilen sånn sett.

På spørsmål om noen forhåndsinntrykk av 225xe fikk jeg som svar at "den er ikke like bra som 330e", men at man heller ikke har gjort noen dårlig handel ved å kjøpe 225xe. Så er det store spørsmålet om det er meningen at 225xe skal sammenlignes 1:1 mot 330e. Vi får se på onsdag hva som dukker opp (tipper terningkast 4..?).

Forøvrig skriver artikkelforfatteren for Autofil - ser anmeldelsen også ligger der. Han er vel ansatt i Aller og testene blir nok publisert i flere av Allers kanaler, bl.a. DinSide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrqlan skrev:

Syntes forsåvidt artikkelen var helt grei jeg, han var jo fornøyd med forbruk og ytelser, og det er vel omtrent det BMW ønsker å vise med denne bilen. Dekkstøy på F30 er vel ganske velkjent, da den er usedvanlig dårlig isolert til å være en tysk bil (min egen vurdering). Støyen i en F30 er ekstremt mye mer fremtredende enn i f.eks. F10, og det er langt større forskjell på støyen mellom disse to, enn mellom f.eks. A4/A6 (Nok igjen, hva mine ører hører). At 330´n blir noe mindre lettbeint i svinger hvor bilen blir provosert er vel ikke til å komme unna med de ekstra kiloene. Jeg syntes vel ikke han virket så negativ, jeg ble heller faktisk dratt i positiv retning av 330e etter den artikkelen, da jeg var ganske sikker på at forbruket kom til å ligge en god del høyere.. :) 

Det jeg finner morsomt er at han vinkler mye mot sport ditt og sport datt, men bilen har jo ikke grunnlag for å være en sporty F30. Den mangler adaptivt understell, styring, aerodynamikk og han nevner stadig vekk at bilen er lat i eDrive.... 

At han gir bilen terningkast 5 er et mirakel ut i fra hva han tar utgangspunkt i. Har en onkel som testet denne bilen i München for 2 uker siden. Han sa at med M-sport utstyrspakken osv. så er kjøreegenskapene helt superb. Han sa at den minnet mye om Active Hybrid 3'er i forhold til utbytte av kraft, kjøreegenskaper og moro. Han la seg ut i alle svingene han kunne, og bilens kraft trer inn fort når man har den i Sport mode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jcnorway skrev:

Spurte artikkelforfatteren om det ville komme noen test av 225xe også og fikk svar fra han om at den mest sannsynlig kommer på onsdag. Nå fikk jo 330e terningskast 5 så det var jo ikke akkurat noe slakt av bilen sånn sett.

På spørsmål om noen forhåndsinntrykk av 225xe fikk jeg som svar at "den er ikke like bra som 330e", men at man heller ikke har gjort noen dårlig handel ved å kjøpe 225xe. Så er det store spørsmålet om det er meningen at 225xe skal sammenlignes 1:1 mot 330e. Vi får se på onsdag hva som dukker opp (tipper terningkast 4..?).

Forøvrig skriver artikkelforfatteren for Autofil - ser anmeldelsen også ligger der. Han er vel ansatt i Aller og testene blir nok publisert i flere av Allers kanaler, bl.a. DinSide.

Jeg leser både tyske og norske artikler, og de virker langt mer opptatte av utgangspunktet bilen har, enn hva den ikke har. Han snakker om en bil med individual tilbehør og komfortunderstell... bilen veier jo også ekstra med individual interiør + at komfortunderstell kan gjøre en bil -> til en båt. Hvis jeg kjører min på comfort, så blir jeg uggen av å kjøre fort på svingete veier... akkurat som om bilen henger igjen i svingen og vugger. Adaptiv styring så jeg heller ingenting om... det gjør en forskjell det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ikke et sekund på, da denne er mer enn sprek nok og sporty nok til folk flest. Er også enig i at å sette opp bilen med comfort-understell osv. er helt no-go. "Dessverre", vet nok også BMW at denne bilen tiltrekker seg en del potensielle kjøpere som egentlig "driter" i det sporty aspektet, men vil ha en biltype som for tiden er i vinden i Norge. En slik bil til en pen pris og med et BMW-merke på panseret, er nok disse  kanskje kjøpere som normalt sett kanskje ikke ville hatt BMW som utgangspunkt,men på grunn av denne gode pakken som 330e utgjør, gjør at de nå ser til BMW. Dermed tror jeg nok, jeg har ingen aning, men jeg antar at det kanskje er derfor BMW heller da vil vise frem en komfortabel 3-serie, som heller er jålet opp litt, fremfor å se sinna ut, og ligge dønn flatt på veien. Jeg har som sagt ikke peiling, men jeg mistenker dette...

Endret av mrqlan
Leifs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mrqlan skrev:

Det tviler jeg ikke et sekund på, da denne er mer enn sprek nok og sporty nok til folk flest. Er også enig i at å sette opp bilen med comfort-understell osv. er helt no-go. "Dessverre", vet nok også BMW at denne bilen tiltrekker seg en del potensielle kjøpere som egentlig "driter" i det sporty aspektet, men vil ha en biltype som for tiden er i vinden i Norge, til en pen pris og med et BMW-merke på panseret, disse er nok kanskje kjøpere som normalt sett kanskje ikke ville hatt BMW som utgangspunkt,men på grunn av denne gode pakken som 330e utgjør, gjør at disse ser til BMW. Dermed tror jeg nok, jeg har ingen aning, men jeg antar at det kanskje er derfor BMW heller da vil vise frem en komfortabel 3-serie, som heller er jålet opp litt, fremfor å se sinna ut, og ligge dønn flatt på veien. Jeg har som sagt ikke peiling, men jeg mistenker dette...

Jeg er helt enig. De tenker svært mye på markedsandelen sin, da Norge faktisk har et godt marked for slike biler. Likeså er det jo merkelig at han som skrev artikkelen ikke eventuelt fikk testet to ulike pakker. M pakken gjør utrolig mye med kjøredynamikken. Jeg sikler på 330e selv, men siden jeg studerer så er det litt trøblete akkurat nå, så må nesten "nøye" meg med F30'en min ;) kunne tenkt meg 330e på grunn av en del ting som har blitt standard + at bilen har en del ekstra power som man ikke trenger å ta stilling til med tanke på effektavgift og utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil se hvor langt ute på jorde de fleste norske biljournalistene er så kan man lese litt tester gjort av f eks Auto Motor und Sport eller britiske Autocar. Det er nesten litt komisk hvor stor forskjell det er. 330e blir hyllet ifra ende til annen av utenlandsk bilpresse, i Norge må man selvsagt gjøre en annen vri ved å bruke høy pris (som ikke er bilens feil) som ett argument for å trekke vesentlige poeng ifra totalscoren. Norske biljournalister er amatører sett i forhold, testene utføres på en amatørmessig måte og faktorer som personlig menig spiller alt for stor rolle. Her er Autofil værstinger, her har de en god bønsj med talentløse folk som har lite greie på hva de skriver om (Borstsett ifra Lorden og Stølen). 

Ett annet eksempel er Broom, veldig jalla alt de gjør. Også fungerer de mer eller mindre som en nyhets side for Tesla og Mercedes, er stort sett det dem skriver om. 

De utførte nettopp en test av nye X1, ifølge journalist Knut Skogstad en glimrende bil som slår alt og alle i klassen på alt bortsett ifra på pris. Likevel velger han følgende overskrift "Du tror det neppe når du får høre prislappen" Hvorfor fokusere på bilens eneste bakdel når den ellers besto testen med glans? Forstå det den som kan...

http://www.tv2.no/broom/8190000/

BMW lager bra biler, det vet alle og særlig biljournalistene. Faktisk er BMW og Porsche de to merkene som får flest poeng og toppscore i biltester totalt. Dette er det ført statestikk på og da var det disse to merkene som oftest stikker av som testvinnere. Er det blitt slik at dette nå er så kjeldelig at de må fokusere på andre ting, fordi at når en Audi, Volvo og en BMW skal testes så vet man på forhånd at BMW kommer til å vinne testen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan jo begynne å lure... morsomme er jo at det går andre veien også! At man faktisk må lete seg frem til prislappen :o fordi de prøver å vinkle det slik at bilen er mye bedre på alle områder enn alt annet i hele verden.

Har også sett eksempler på at man setter to helt vidt forskjellige biler opp mot hverandre og begynner å sammenligne.

Også er det noe som alltid har irritert meg, og det er at noen kaller BMW M for trege, fordi de "bare" går til 250 km/t, og utelater alltid å si at de er elektronisk begrenset til 250 km/t.

Så en test av X5 en gang, hvorpå X5 hadde bedre akselerasjon, forbruk, bagasjeplass og ikke minst pris! Også så jeg at de hadde sammenlignet ut i fra de andre merkenes toppmodeller i SUV klassen. Det er bra de velger å se på toppmodellene, men prisene var jo alt mellom himmel og jord. Fra 710.000 til 2.8 millioner.

kult at X5'en vant testen og at det var uavhengig av pris osv... men savnet at de kanskje prøvde å sammenligne bilene som var i samme tekniske segmentet, og ikke bare i "topp" segmentet. DVS. Biler som veier ca like mye, omtrentlig lik pris, kvalitet og hva man får for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Også er det noe som alltid har irritert meg, og det er at noen kaller BMW M for trege, fordi de "bare" går til 250 km/t, og utelater alltid å si at de er elektronisk begrenset til 250 km/t.

Så en test av X5 en gang, hvorpå X5 hadde bedre akselerasjon, forbruk, bagasjeplass og ikke minst pris! Også så jeg at de hadde sammenlignet ut i fra de andre merkenes toppmodeller i SUV klassen. Det er bra de velger å se på toppmodellene, men prisene var jo alt mellom himmel og jord. Fra 710.000 til 2.8 millioner.

Artig at du sier det med M biler for det har jeg også registert. M5 har jo alltid blitt sett på som kongen av supersedaner, men enkelte motormedier har gjort kjempenummer ut av at enkelte andre bilprodusenter har modeller som akselerer til 100 på mye raskere tid enn M5 gjør. Autofil gikk så langt å si at M5 var satt i bakleksa hva akselerasjon angår. E63 AMG S, RS6 og Panarmera Turbo S går alle til hundre på under 4 sek, selvsagt ved hjelp av firehjulstrekk hvor M5 kun har tohjulstrekk. Men å påstå at M5 er satt i bakleksa er bullshit fra ende til annen, M5 er fortsatt den raskeste av alle disse på 0-200 med sine brennkjappe 11,6 sek. At journalisten ikke evner å forstå at det er nettopp ting som drivverkstap og ekstra vekt som gjør at M5 ikke kommer med xDrive, ja det skjønner jeg ikke.

Og når du nevner X5, det finnes ikke ett norsk bil medium som ikke har kåret nye XC90 til testvinner fremfor X5, Q7, Cayenne osv. Greit nok at man er patriotiske og skal "hjelpe" frem Volvo og nærmeste nabo, men det blir for dumt. I siste Autofil så vinner XC90 T8 over X5 40e pga den så bedre ut (mente de, latterlig og høyst inviduelt) og hadde mulighet for 7 seter. Det at X5en hadde lavere forbruk, kjørte bedre, koster nesten 200 000 kr mindre (som er veldig vesentlig), markedets beste infotainment system samt beste reelle elektriske rekkevidde. Det veide ikke like tungt som design og to ekstra bakseter gitt...

Det er umulig å ikke høres ut som en sur og sutrete BMW entusiast som klager over testresultater. Men norsk bilpresse er jaggu ikke til å forstå seg på...tror det kommer litt av at vi generelt sett ikke skjønner oss så mye på biler som vi kanskje tror vi gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Artig at du sier det med M biler for det har jeg også registert. M5 har jo alltid blitt sett på som kongen av supersedaner, men enkelte motormedier har gjort kjempenummer ut av at enkelte andre bilprodusenter har modeller som akselerer til 100 på mye raskere tid enn M5 gjør. Autofil gikk så langt å si at M5 var satt i bakleksa hva akselerasjon angår. E63 AMG S, RS6 og Panarmera Turbo S går alle til hundre på under 4 sek, selvsagt ved hjelp av firehjulstrekk hvor M5 kun har tohjulstrekk. Men å påstå at M5 er satt i bakleksa er bullshit fra ende til annen, M5 er fortsatt den raskeste av alle disse på 0-200 med sine brennkjappe 11,6 sek. At journalisten ikke evner å forstå at det er nettopp ting som drivverkstap og ekstra vekt som gjør at M5 ikke kommer med xDrive, ja det skjønner jeg ikke.

Og når du nevner X5, det finnes ikke ett norsk bil medium som ikke har kåret nye XC90 til testvinner fremfor X5, Q7, Cayenne osv. Greit nok at man er patriotiske og skal "hjelpe" frem Volvo og nærmeste nabo, men det blir for dumt. I siste Autofil så vinner XC90 T8 over X5 40e pga den så bedre ut (mente de, latterlig og høyst inviduelt) og hadde mulighet for 7 seter. Det at X5en hadde lavere forbruk, kjørte bedre, koster nesten 200 000 kr mindre (som er veldig vesentlig), markedets beste infotainment system samt beste reelle elektriske rekkevidde. Det veide ikke like tungt som design og to ekstra bakseter gitt...

Det er umulig å ikke høres ut som en sur og sutrete BMW entusiast som klager over testresultater. Men norsk bilpresse er jaggu ikke til å forstå seg på...tror det kommer litt av at vi generelt sett ikke skjønner oss så mye på biler som vi kanskje tror vi gjør. 

Spot On! Har sluttet å lese mye av de DN motor, DB motor, Bilnorge etc. Leser heller tyske tester og BMW Blog for tiden. 

Synes norsk bilpresse er latterlig partisk og jobber seg igjennom på måter som minner om 5th Gear osv. 

Top Gear er jo noe for seg selv, det handler bare om show og moro, så jeg aksepterer det meste de finner på der :D men når det kommer til den seriøse biten, så ville jeg helst sett at man faktisk var litt mer på innovasjon, pris, muligheter og utvikling i det generelle. BMW er vinnere på alt som er godt gjennomført. BMW i programmet er jo et veldig godt eksempel på noe som er planlagt lenge og gjennomført med glans. Mer unikt enn det har jeg sett lite av. 

Likevel så glemmes alt dette bort med en gang en ny og dobbelt så dyr luksusbil dukker opp. Alt som er latterlig dyrt, spesielt og sært; som bare 1 av millioner opplever, det er det man velger at ting skal handle om :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Spot On! Har sluttet å lese mye av de DN motor, DB motor, Bilnorge etc. Leser heller tyske tester og BMW Blog for tiden. 

Synes norsk bilpresse er latterlig partisk og jobber seg igjennom på måter som minner om 5th Gear osv. 

Top Gear er jo noe for seg selv, det handler bare om show og moro, så jeg aksepterer det meste de finner på der :D men når det kommer til den seriøse biten, så ville jeg helst sett at man faktisk var litt mer på innovasjon, pris, muligheter og utvikling i det generelle. BMW er vinnere på alt som er godt gjennomført. BMW i programmet er jo et veldig godt eksempel på noe som er planlagt lenge og gjennomført med glans. Mer unikt enn det har jeg sett lite av. 

Likevel så glemmes alt dette bort med en gang en ny og dobbelt så dyr luksusbil dukker opp. Alt som er latterlig dyrt, spesielt og sært; som bare 1 av millioner opplever, det er det man velger at ting skal handle om :( 

Ja jeg er helt enig med deg. Er lenge siden jeg leste noen biltest ifra en av våre store riksaviser, det meste er bare tull og tøys. Dagbladet leser jeg overhode ikke, og iallfall ikke biltestene dems. Makan til venstrevridd og sosialistisk blekke skal man leite lenge etter, hater slikt! Jeg leser heller Auto Motor und Sport samt at jeg er blitt glad i diverse You Tube kanaler som Drive, Motortrend og ikke minst Chris Harris som gjennomfører flotte og reflekterte tester. Broom er helt på bærtur, husker når nye S-klassen kom og det var side opp og ned om "Verdens beste bil". Nye 7-serien har ikke fått mye spalteplass hos dem, ennå den er mer innovativ og imponerende enn S-klassen. Regner med Broom er godt sponset av Bertel O Seen :P 

Top Gear er for meg ren underholdning med bil som tema, ser ikke vitenskapelig på det dem holder på med. Virker også som de der har ett enten eller forhold til BMW, E60 M5 mente de var tragisk...F10 M5 mente de var den beste bilen i verden :P Skal bli spennende å se hvor den nye gjengen med programledere legger lista...jeg er litt skeptisk og ser nok mest frem til at gamlegutta dukker opp med nytt show. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

[...] Top Gear er for meg ren underholdning med bil som tema, ser ikke vitenskapelig på det dem holder på med. Virker også som de der har ett enten eller forhold til BMW, E60 M5 mente de var tragisk...F10 M5 mente de var den beste bilen i verden :P [...]

 

Når JC testet e60 M5 er det riktig som du sier at han startet testen med å være langt fra imponert, men de siste minuttene snus alt på hodet (typisk JC) og han ender opp med å nærmest hylle bilen som noe av det aller aller beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18. april 2016 at 17.31, Fredrik 90 skrev:
On 18. april 2016 at 19.35, Fredrik 90 skrev:

I siste Autofil så vinner XC90 T8 over X5 40e pga den så bedre ut (mente de, latterlig og høyst inviduelt) og hadde mulighet for 7 seter. Det at X5en hadde lavere forbruk, kjørte bedre, koster nesten 200 000 kr mindre (som er veldig vesentlig), markedets beste infotainment system samt beste reelle elektriske rekkevidde. Det veide ikke like tungt...

330e blir hyllet ifra ende til annen av utenlandsk bilpresse, i Norge må man selvsagt gjøre en annen vri ved å bruke høy pris (som ikke er bilens feil) som ett argument for å trekke vesentlige poeng ifra totalscoren.

De utførte nettopp en test av nye X1, ifølge journalist Knut Skogstad en glimrende bil som slår alt og alle i klassen på alt bortsett ifra på pris. Likevel velger han følgende overskrift "Du tror det neppe når du får høre prislappen" Hvorfor fokusere på bilens eneste bakdel når den ellers besto testen med glans? Forstå det den som kan...

Ble litt rot med siteringen her, men dere skjønner sikkert.

Hvordan var det, egentlig. Er pris en vesentlig faktor, eller ikke...?

Det er mye partisk og generelt dårlig journalistikk om dagen, men slike tester skal favne bredt. Fra bestemor til 18-åringene med rike foreldre. Verdt å tenke over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som "vet lite"/"skjønner lite" av hva JC egenltig mener fordi han konstant gjør seg til. JC har aldri mislikt e60 m5, faktisk er JC BMW M mann så det holder (les gjerne om når han fikk prøve en e28 m5 for første gang som betraktelig yngre mann enn det han er nå). Når man vet dette, er det lettere å se (og husk hva slags person vi har med å gjøre) hvorfor han velger å hakke på detaljer som "comfort blinker" på e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...