Gå til innhold

Endre dekkdimensjon på e84?

Hans1985
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg kjøpte en e84 2012 modell i sommer. På sommerhjulene er det originale M-sport felger med 235/40/19 foran og 255/35/19 bak. Det står Pirelli P-Zero runflat på felgene nå. Jeg kjører mye på dårlige grusveier og opplever bilen som veldig stiv og sporete. 

Jeg ønsker mer komfort og mindre støy/sporing. 

Er det mulig og bytte til eks: 225/50/18 foran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt bruker e84 225/50/17 eller 225/45/18. Jeg vil anta at det er plass til å øke diameteren ved å gå opp en størrelse i profil slik du har tenkt. Ulempen er endring i speedometervisningen og mulig feil ved EU kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt bruker e84 225/50/17 eller 225/45/18. Jeg vil anta at det er plass til å øke diameteren ved å gå opp en størrelse i profil slik du har tenkt. Ulempen er endring i speedometervisningen og mulig feil ved EU kontroll.

Takk!

Er det ingen slitasje på automatkasse eller x-drive system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke en dekk kalkulator for å forsikre at rulleomkretsen på forhjul/bakhjul stemmer best mulig overens. Økning med 5 på profil vil gi større økning på diameteren på det hjulet som er bredest. Det er mulig du burde se på andre konfigurasjoner for å oppnå best samsvar i rulleomkrets.

Slitasje vil ikke øke dersom du følger dette, dog ser jeg ikke poenget med å gå utenfor den anbefalte diameteren for bilen. Du endrer da oppsettet som BMW har brukt en mengde timer på å konfigurere til ditt chassi o.l.. Alternativt går du ned til 18" eller gjør som foreslått over, får av run flat dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...