Gå til innhold

noen som har tilgang til BMW Ista software ?


johnkanon
 Share

Anbefalte innlegg

Om du vil gjøre alt mulig, så trenger du ista d og ista p, med en isid server?

Sweetbmw??

Men for oss aller fleste er det rheingold og ncs som gjelder.

K+dcan er for BMW fra 2001-2011 ish?

Og enet er for f-serie.

Begge kabler kan gjøre alt utenom programmering. Altså software oppdatering, eller du kan oppdatere med de også, men det er vel så som så med det. Og stabilitet under oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil gjøre alt mulig, så trenger du ista d og ista p, med en isid server?

Sweetbmw??

Hvis du vil gjøre alt mulig på E serie så trenger du ISTA D + P og en OP(P)S eller ICOM. Samt en god strømforsyning. Min 13,8V og ca 50A for E serie. 100A for F. (Pga simultan programmering)

Du trenger ikke kjøre det på en server slik som jeg gjør men jeg liker å være føre var mtp strømbrudd under programmering osv (UPS).

ISID er for øvrig selve displayet for ISTA D. For P kan en vanlig datamaskin benyttes slik som mange verksteder gjør i dag. Litt separat fra D systemet.

ISTA P huses i dag på en ISSS / ISIS / ISPS avhengig av hvilken versjon man kjører.

For F serie holder det med en ENET kabel til OBD da flashing blir gjort over Ethernet (100mbit) Og man trenger da intet grensesnitt mellom bil og tester / server. MEN det er ikke helt safe dette heller pga når man flasher (programmerer) F serie så får man tildelt en IP. adresse slik som en vanlig datamaskin på hjemmenettverk. Ved flashing av ZGW (som tildeler IP) så kan du miste denne og dermed er bilen vrak. (Hvertfall inntil man får byttet ZGW).

Da er Icom bedre som har sin egen DHCP evt at den er koblet via et aksess punkt. (Det har jeg valgt). Da slipper man interne nettverksproblemer med bilen og ZGW.

Det koster. Men i stor skala og for programmering er det et must.

Men for oss aller fleste er det rheingold og ncs som gjelder.

Se over. NCS Expert går jeg ikke innpå nå. Ved interesse si fra så skal jeg ta det og.

K+dcan er for BMW fra 2001-2011 ish?

Kline er for biler opp til ca 07. Dcan etter 07 og første produksjonsbatch av f serie. Etter 03/10 er det bare ENET på F serie.

Dog har også E serie med CIC ENET til CIC. Så vet du det.

Og enet er for f-serie.

Korrekt

Begge kabler kan gjøre alt utenom programmering. Altså software oppdatering, eller du kan oppdatere med de også, men det er vel så som så med det. Og stabilitet under oppdatering.

ENET KAN ta programmering på F. Men med risiko.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...