eehgil Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) Tenkte jeg også skulle dele mine erfaringer med Quaife diffbrems. Monterte i høst i min 2011 316d. Denne bilen har skrudd kronhjul, så det er ganske greit å montere dette selv. Kostnad:Pris inkl frakt: 11589Moms og fortollningsgebyr: 3077Totalt: 14550kr Erfaring:Så langt veldig bra. Merker ingen ting når man ikke vil merke den, kan kjøre sirkel med maks rattutslag uten lyd eller rykking, merker ingen forskjell fra vanlig åpen diff. Med (foreløpig?) original 316d har den selvfølgelig begrenset verdi på tørr asfalt, strengt tatt også på våt asfalt. Men i brå svinger og rundkjøringer (typisk 2. gear) merker jeg at bilen setter seg og "skyter" fart på en helt annen måten i utgangen, der den tidligere bare spant på innerhjulet. Men på vinteren er det helt fantastisk, har så langt ikke opplevd etthjulsspinn og under akselerasjon rett fram får man nesten firhjulstrekkfølelse. Montering:Jeg er selv amatørmekaniker, men fikk hjelp av en kamerat som er en veldig dyktig bilmekaniker. Er for lat til å skrive en full DIY, men kan prøve å skrive punktene der vi møtte på litt uforutsette utfordringer, nogenlunde i rekkefølge. -Drivakselflensene, disse satt godt. Beste teknikken var å bruke at brekkjern og slå de ut. -Låseringene til lagrene, før demontering legg merke til hvor åpningene til låseringene er plasert (oljekanal). -Låseringene til lagrene, vi slet litt med å få ut den første. Vi skjønte i ettertid hvorfor, når man skjønner hvorfor er det lettere å få den ut. Det er låseringene som lager forspennet på lagrene. Dvs. at den første låseringen er vanskelig å få ut fordi at lageret "presser på" og presser låsringen ut mot låseringsporet. Det er ikke det at låseringen i seg selv er så kraftig som gjør det vanskelig. -Demontering av innerringer fra original innmat, ene siden gikk greit med en vanlig avdrager, men på andre siden fikk vi ikke tak. Måtte reise på et bilverksted å få lånt en stor plateters f