E39 M5 Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2016 Vakkert!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerole94 Skrevet Januar 14, 2016 Share Skrevet Januar 14, 2016 Som D.Toft sier ble oljeforbruk problemet på s62 motoren fikset på facelift 2000/2001, så er en m5 fra den tiden man helst vil ha. e46 m3 er en fantastisk bil kansje den m3'n jeg helst foretrekker personlig. elsker lyden i den perfekte 6r'n men for meg er det ingenting som slår lyden av et 8'r beist fra bmw og med presse og eksos kan kan komme helt opp på 570/580 hk begynner å bli noe lei e39 da det går alt for mange her i bergen så en e46 med s62 hadde vert perfekt for min del http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=45313047&ref=favorites&favoriteListId=3646863 den ble solgt da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2016 Den bilen der har vært til salgs lenge etter at ssp solgte den, da for mye lavere pris.... Borte nå da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 I går var jeg ute og kjørte lånebil igjen. Samme E46 M3 SMG. Jeg får jo ikke mindre lyst på M3 av sånne små drypp med prøvekjøring. Så er det kanskje ikke den perfekte vinterbilen (med understell satt opp for bane og 19" piggfritt), men så lenge en er forsiktig på gassen er den jo å kjøre som en vanlig bil. Det som slo meg i går også er at jeg kjører fortere med X1, enn jeg gjør bak rattet i M3en. En ting er jo at jeg har respekt for andres ting, og 343hk på glatt vei fort kan bli vel interessant, men det er også noe med hele følelsen. I M3en er det digg å ligge og kose i 4 gir og bare nyte lyden ved sporadisk gasspådrag. Så fort turtelleren runder 3000rpm oppleves det mye mer dramatisk, med herlig snerr fra motoren, selv om en bare runder 80km/t. I X1 holder en 80 "over alt", med 0 spenningsfaktor, 0 godlyd, men likevel god kjørefølelse. Det føles ikke så fort, og helt trygt. Jeg har også en følelse av at en mye lettere blir tatt, eller får klager fra naboer osv om en kjører en slik bil enn en vanlig familiebil, rett og slett fordi en skiller seg ut, og at det høres ut som det går fort, i motsetning til en dieselbil som putrer avgådre i 100. Mulig det ikke er noe hold i dette... SMG er forøvrig helt sjef. Men igen er jeg litt usikker på glatta. bremser bilen på girene når jeg slipper gassen? Hva om bilen får sleng? Må jeg hive meg på spaken og slå den i fri? Med Z4en kunne jeg rette opp så breie sladder som helst, bare ved å trykke inn clutchen og styre. Hvordan er dette med SMG? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Rette opp en sladd på bakhjulsdrevet bil ved å trø inn clutchen? Det er jo livsfarlig! Det du vil gjøre er jo å redusere med gasspedalen. Clutch brukes jo bare for å rette opp forhjulsdrevet bil. Er jo ved frikobling du har stor fare for retursladd om du retter opp for raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Kan ikke si jeg har hatt noen problemer med det. Men nå har jeg mest kjørt breit på bane hvor en sladd uansett går over i neste kontra, eller i lenger svinger. På snø også da, hvor ting går litt tregere for seg enn på tørr asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Det jeg refererer til er vanlig landeveiskjøring. Det er jo sånn man blir opplært til å kjøre over/understyrt for vs bakhjulsdrevet bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Har dessverre aldri hatt en bil som har gått såpass bra at det har sluppet på tørr asfalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå