Gå til innhold

E39 M5 eller E46 M3?

E39 M5
 Share

Anbefalte innlegg

Som D.Toft sier ble oljeforbruk problemet på s62 motoren fikset på facelift 2000/2001, så er en m5 fra den tiden man helst vil ha. e46 m3 er en fantastisk bil kansje den m3'n jeg helst foretrekker personlig. elsker lyden i den perfekte 6r'n men for meg er det ingenting som slår lyden av et 8'r beist fra bmw og med presse og eksos kan kan komme helt opp på 570/580 hk :D begynner å bli noe lei e39 da det går alt for mange her i bergen så en e46 med s62 hadde vert perfekt for min del ;) 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=45313047&ref=favorites&favoriteListId=3646863

den ble solgt da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I går var jeg ute og kjørte lånebil igjen. Samme E46 M3 SMG.

Jeg får jo ikke mindre lyst på M3 av sånne små drypp med prøvekjøring. Så er det kanskje ikke den perfekte vinterbilen (med understell satt opp for bane og 19" piggfritt), men så lenge en er forsiktig på gassen er den jo å kjøre som en vanlig bil.

Det som slo meg i går også er at jeg kjører fortere med X1, enn jeg gjør bak rattet i M3en.

En ting er jo at jeg har respekt for andres ting, og 343hk på glatt vei fort kan bli vel interessant, men det er også noe med hele følelsen.

I M3en er det digg å ligge og kose i 4 gir og bare nyte lyden ved sporadisk gasspådrag. Så fort turtelleren runder 3000rpm oppleves det mye mer dramatisk, med herlig snerr fra motoren, selv om en bare runder 80km/t.

I X1 holder en 80 "over alt", med 0 spenningsfaktor, 0 godlyd, men likevel god kjørefølelse. Det føles ikke så fort, og helt trygt.

Jeg har også en følelse av at en mye lettere blir tatt, eller får klager fra naboer osv om en kjører en slik bil enn en vanlig familiebil, rett og slett fordi en skiller seg ut, og at det høres ut som det går fort, i motsetning til en dieselbil som putrer avgådre i 100. Mulig det ikke er noe hold i dette...

SMG er forøvrig helt sjef. Men igen er jeg litt usikker på glatta. bremser bilen på girene når jeg slipper gassen? Hva om bilen får sleng? Må jeg hive meg på spaken og slå den i fri?

Med Z4en kunne jeg rette opp så breie sladder som helst, bare ved å trykke inn clutchen og styre. Hvordan er dette med SMG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette opp en sladd på bakhjulsdrevet bil ved å trø inn clutchen? Det er jo livsfarlig! Det du vil gjøre er jo å redusere med gasspedalen. Clutch brukes jo bare for å rette opp forhjulsdrevet bil. Er jo ved frikobling du har stor fare for retursladd om du retter opp for raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har hatt noen problemer med det. Men nå har jeg mest kjørt breit på bane hvor en sladd uansett går over i neste kontra, eller i lenger svinger.

På snø også da, hvor ting går litt tregere for seg enn på tørr asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...