Michaeljr Skrevet Januar 6, 2016 Skrevet Januar 6, 2016 Har merket i det siste at det ikke kommer noe varme nesten fra varmeapparatet. Men etter å ha kjørt en stund går temperatur måleren opp på kokepunktet i noen sekunder før den igjen går opp på normalt nivå. Først da kommer det varme i bilen. Dette kan skje ett par ganger før alt er som normalt igjen,er det termostaten som henger seg opp? Forslag?
E.C. Skrevet Januar 6, 2016 Skrevet Januar 6, 2016 Termostat, vannpumpe eller luft i systemet kan være mulige årsaker.
warg Skrevet Januar 7, 2016 Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Kan også muligens være heater core som det har samlet seg en del grums i. Du kan prøve med en flush av denne Edit: Ser han bruker trykkluft i videoen, har du ikke tilgang på dette kan du bruke en hageslange f.eks Endret Januar 7, 2016 av warg
Sebb9 Skrevet Januar 7, 2016 Skrevet Januar 7, 2016 Høres veldig ut som lite kjølevæske eller mye luft i kjølesystemet.
Michaeljr Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Skrevet Januar 7, 2016 Byttet akkurat termostat,kjøleveske skal det være nåkk av. Tok en liten kjøretur og temperatur måleren holdt seg normalt hele tiden. Ble enn viss bedring i varmeapparatet også,men blåste veldig ujevnt til av og til. Fra lunken luft til ganske varmt. Da jeg parkerte bilen i garasjen hørte jeg fresing under panseret. Lekkasje på undersiden av termostathus ser det ut til,men ikke så mye. Er det noe jeg har glemt når jeg satte den sammen? O_o
E.C. Skrevet Januar 7, 2016 Skrevet Januar 7, 2016 Pakningen mellom termostathus og blokk? Kan hende termostathuset har en sprekk, de av plast sprekker ofte med alderen. Kan også hende det sprekker om man strammer for mye, merker ved bruk av momentnøkkel at det er latterlig lite skruene skal strammes.
Michaeljr Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Skrevet Januar 7, 2016 Den oransje pakningen er der. Får demontere den engang til imorgen å se over termostathuset. Lekkasjen ser ut til å komme på motsatt side av den oransje pakningen.
E.C. Skrevet Januar 7, 2016 Skrevet Januar 7, 2016 Eventuelt kjøp en i aluminium med en gang. Koster ikke så mye på Ebay. Kjøpte min der og min lekkasje har gitt seg.
Michaeljr Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Skrevet Januar 8, 2016 Fikk stoppet lekkasjen fra termostathuset,men bilen kokte så og si med en gang. Da er det vell vannpumpa som er problemet? Kjente etter på slangene og det var kunn vann i den høyre slangen og ikke i den venstre.
E.C. Skrevet Januar 8, 2016 Skrevet Januar 8, 2016 Vannpumper på tidlige M52 er dårlige og vil gå i stykker med tiden, men det kan hende du ikke har fått luftet godt nok.
Michaeljr Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Skrevet Januar 8, 2016 Har kjøpt inn vannpumpe,så får se om det funker
Michaeljr Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Skrevet Januar 8, 2016 Ikke det heller funket. Har forsøkt å lufte også med å starte motoren og løsne på lufte pluggen,men kommer bare damp foreløbig. Har på max på vifte å varme og bilen står i oppoverbakke. Forslag noen?
Sebb9 Skrevet Januar 8, 2016 Skrevet Januar 8, 2016 Du skal lufte mens den er kald, med varmeapparatet på og begge lufteskruer åpne, skal du først fylle på til det slutter å komme luft ut av skruen på termostathuset, lukke den og så fylle til det slutter å komme luft ut av skruen på ekspansjonstanken. Så kjøre en liten tur og få litt turtall på motoren, så la den kjøle seg ned og etterfylle kjølevæske ved behov.
Michaeljr Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Skrevet Januar 8, 2016 Merker nå at det ikke kommer vann i slangene når den står å går på tomgang,dette er vell ikke normalt?
Sebb9 Skrevet Januar 8, 2016 Skrevet Januar 8, 2016 Skal altid være vann i slangene, sikker på at du har fått lufta skikkelig? Funker den elektriske pumpa? Uten den blir det nok vanskelig å lufte, kansje ikke så mye funk i varmeapparatet heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå