Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, teksten var forsvunnet så prøver på nytt

Men lurer altså på om ballaster til Xenon blir dårligere med årene? Jeg synes at nærlysene (bi-xenon D2S) har blitt ganske så dårlige på min 2005 E61. Lyktene ble byttet i sommer etter en skade, så reflektorer og glass er fine, men pærer og ballaster ble gjenbrukt. I går byttet jeg pærene med Osram Night Breaker D2S. Det hjalp litt men ikke all verden. Så derfor lurte jeg på om ballastene er noe som mister effekt etterhvert. Lysene tenner helt som de skal. Ladespenningen er forøvring14.8V

Skrevet

Klart ballasterene blir dårlige for hver gang lyset brukes.

Min regel på min egen bil er alltid (alltid vært) å skifte pærer og ballaster/tennere samtidig.    (Så klart begge sider selv om bare en side er gåen)

At lysene dine er blitt dårligere som du syns kan ha mange årsaker som:

Lykte glasset er veldig slitt.

Pæren/e lyser lilla/blåaktig..ryker snart.

Dårlig tenner.

Dårlig ballast. Biler med D2S har begge deler.

Skrevet

At ballasten skal bli merkbart dårligere har jeg vanskelig for å tro, har du kilder på det?

Hvis du siterer til meg så har jeg bare egne erfaringer.

Dvs. Det var i mai 2011 da starter jeg bilen og fikk helt plutselig lilla høyre xenon pære, som betyr defekt ballast eller tenner. At pæren blir gradvis svakere lilla og blå aktig er slitasje på selve pæren, og i 9,1 av 10 tilfeller hjelper det da og skifte pære.

Så hos meg hjalp deg ikke med ny pære, men ballast og da mener jeg den som er under lykten.

Tenneren er den som pæren sitter i.

Samme operasjon har jeg gjort på 3 andre E60/61ere. Sist i oktober 2015.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...