Hans1 Skrevet Januar 10, 2016 Skrevet Januar 10, 2016 Bilen går høyt å ugjevnt på tomgang, samt fjusker/kutter på noen sylindre ved pådrag spesielt rundt 3-4000 rpm. Får feilmelding på kam sensor, men kan dette stemme, eller kan d være en veiv sensor ? Hørt at ikke alltid diagnosene stemmer på e36. Dyre sensorer, så tenkte å være sikker før jeg kjøpte kam sensoren. Noe inspill?
Reef89 Skrevet Januar 10, 2016 Skrevet Januar 10, 2016 Den E36 jeg hadde byttet jeg veiv sensor da den fjusket mye og døde. En ny slik sensor koster bare noen små hundrelapper og er enkelt og skifte. Det var riktig nok en M42, du nevner ikke hvilken motor og modell du har.
E.C. Skrevet Januar 10, 2016 Skrevet Januar 10, 2016 M50/M52? Veivsensor utløser ofte feil på begge, mens kamsensor utløser ofte kun på seg selv. Bilen blir ofte mer tungstartet på varm motor med veivsensor, jeg opplevde at turtallsnåla kunne fly opp til mange tusen rpm i det starteren gikk. Hos meg gikk både kam- og veivsensor med kort mellomrom. Sensorene er fra Siemens og det lå et par ute på Ebay sist jeg sjekket. De ligger ute som VDO, men det har vært samme selskap i en del år så jeg vil tro at det er nada forskjell fra originale. Prisen er ca. halvparten av hva dem koster i Norge. De billigste fra Kina må du ikke kjøpe.
Hans1 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Skrevet Januar 10, 2016 Sorry, m52, kostwr alt fra 400-1500 swr jeg
Hans1 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Skrevet Januar 10, 2016 Ok, da tenker jeg at jeg prøver å bytte kam sensoren... koster 1100 GS, får kjøpe der så jeg får den i orden fort.
Hans1 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Skrevet Januar 10, 2016 Ikke så mye å spare ser jeg, bor like ved gs så får den over disk.
pautomagi Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Sjekk mekonomen. Der fikk jeg tak på til min. Billigere enn gs og koed Samme varen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå