Gå til innhold

Oppgradere fra Dab til Dab+

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Bmw F01 740i 2009mod og har søkt litt rundt om på forumet angående hvordan jeg kan få "orginal" dab+ i bilen. Tror svaret er det samme som på f10, men spørr alikavel.

Har forstått det slikt at på cic som jeg har, som bare har dab, så er det ikke en software update, men en hardware upgrade som må til. Altså bytte fra cic med dab til cic med dab+ tuner. Vil egentlig bare få vertifisert at det faktisk er slik som det er på før jeg går videre med evnt en utbytting. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en ny CIC og et ettermonteringskit. Hva dette settet inneholder vet jeg dessverre ikke, men iht. min lokale forhandler er dette ettermonteringskistet restnotert og finnes verken i Sverige eller Tyskland per dags dato. Hvis du vil ha hjelp med DAB+ ettermontering, så send en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en ny CIC og et ettermonteringskit. Hva dette settet inneholder vet jeg dessverre ikke, men iht. min lokale forhandler er dette ettermonteringskistet restnotert og finnes verken i Sverige eller Tyskland per dags dato. Hvis du vil ha hjelp med DAB+ ettermontering, så send en PM.

Supert. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, detta gäller kufatec dab enhet till BMW f-serie.

Så sent som igår monterade vi in detta på en f01 men då denna hade cd-skifter i handskerommet så accepterar ikke bilen optiska system den nya enheten. Har man en f01 utan cd-skifter går de helt fint att få dab in på orginal spelare ( ligger under cd i menyen men man har full øversikt på kanaler och band )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ersatte originale cd-skifter med kufatec-enheten till en start, fungerar ikke. Oavsett hur det var kopplat eller koding fungerar det ikke.

Vi uppgraderar till dab+ i BMW stort sett varje dag, men här var det ett problem. Har du någon info bak detta så tar jag gärna det med mig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo veldig spesielt ut. Jeg har dessverre ikke nok kjennskap til dette til å vite hva som gjør dette, men jeg sliter mer å forstå hvorfor det er et problem. Har dere testet med Mobridge? Denne fungerer på en litt annen måte da den kommer opp som satelittradio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då är vi två. Det är som sagt førsta gången vi får problemet och har lång erfaring med just integrering på BMW.

Mobridge är ingenting vi testat men vi får forska lite i det, kan vara en løsning.

Finner vi ut av problemet så håller jag er uppdaterade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Kufatec dab+ enheten hadde jeg i en e60 jeg hadde før og den løsningen fungerer bra. Det eneste er at den ikke autosøker og skifter heller ikke automatisk over til fm. I Bergens området med alle sine tunneler og krinkelkroker uten dab dekning er dette meget greit og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om automatisk bytting er greit å ha, vil jeg si at dette ikke er så viktig lengre, ettersom FM-nettet forsvinner om et års tid, og da er det ingenting å bytte til lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...