Peak Skrevet Januar 14, 2016 Skrevet Januar 14, 2016 (endret) Har et snodig problem med min 1 serie, '10 modell.Hver morgen når jeg starter bilen på kald motor, skrur viften opp et par hakk (spiller ingen rolle hvor mange) kommer det en meget svak "øøø-lyd", lyden økes kraftig avhengi av hvor hardt jeg bremser og er kun hørbar fra kupén.Grunnen til at jeg vet at det har noe med viften og gjøre er at hvis jeg skrur den av... Er det ingen lyd, heller ikke når jeg bremser.Lyden høres ikke mekanisk ut, men heller mer digital,jeg kan derimot ikke forstå hva viften og bremsene skal ha til felles...Vanskelig og lokalisere lyder på bil fra kupén, men høres ut som om den kommer fra høyre side foran (hørt fra førerstol).Dette påvirker ikke bilens kjøreegenskaper på noen som helst merkbar måte (foreløpig), og lyden forsvinner etter 10-15 minutter med kjøring, både når jeg bremser og ikke.Jeg har tatt en telefon til Bilia for forslag, men han klødde seg like mye i hodet selv.Noen av dere har kanskje noe forslag? Endret Januar 14, 2016 av J.K
awt Skrevet Januar 14, 2016 Skrevet Januar 14, 2016 Dette er faktisk et kjent problem på disse bilene, uten at jeg helt vet akkurat hva som skjer. Det skal hjelpe å smøre viften litt. Om du leter litt på babybmw.net så er dette diskutert der.
Peak Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Skrevet Januar 14, 2016 Hehe, veldig merkelig feil. Søkt litt rundt på Babybmw.net, men det er en limit på hvor mange ganger man kan søke på det forumet der faktisk. Om du hadde funnet en link når du hadde hatt tid, ville jeg satt stor pris på det.
Peak Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Skrevet Januar 14, 2016 Fant foresten samme problemet her også. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/e87-120d-why-do-i-have-slight-squeaky-fan-when-i-brake-t196873/
And-reas Skrevet Januar 19, 2016 Skrevet Januar 19, 2016 Har samme problem, synes gjerne lyden kan øke på ved sving.. Akslingen på coupe-vifta går tørr. Det kan hjelpe å smøre, har jeg lest, men lyden kommer gjerne tilbake etter en stund pga miljøet i bilen med rå og fuktig luft.. Bilen min har samme problem, men for tiden overdøver e87-ens andre sykdom "knirkeforing bak" det hele til gangs
Peak Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Skrevet Januar 19, 2016 Hehe, den gjør det ja... Takk for svar, synd du har det samme selv, vet du hvor tilgjengelig denne sitter?
And-reas Skrevet Januar 19, 2016 Skrevet Januar 19, 2016 http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ELEC-Blower_Motor_and_Final_Stage_Replacing/ELEC-Blower_Motor_and_Final_Stage_Replacing.htm Her er det en gjennomgang av jobben på 3-serien av samme karosserigenerasjon. Har lest på diverse engelskspråkelige forum at lyden opptrer også i de bilene. Det ser ut som en kurant jobb i ettermiddagssola. Delen koster rundt 1900,- på gs bildeler.
Mjukas Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Hvis det er samme opplegg på 1-serien som på 3-serien er det en grei jobb å få den ut. Litt knoting med å få av/på luftrørene. På 3-serie (E90/91) kan man komme til viften ved å demontere kupefilteret under panseret. Hvis man bare skal spraye på litt olje eller fett tror jeg det er det enkleste
And-reas Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Takk for tipset. Dette kan gjøres vinterstid. Fantastisk Har du hatt samme feilen/ prøvd å smøre/ virket det?
Mjukas Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Hadde en vannlekkasje ned på vifta så den rustet i stykker og stoppet helt. For meg var smøringen en midlertidig fiks (endte med å bytte vifta), men hvis problemet bare er en svak lyd tipper jeg det hjelper
Mjukas Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Dette var som nevnt på 3-serie, så du får sjekke om vifta sitter på samme sted på 1ern.
Jsørvik Skrevet Januar 27, 2016 Skrevet Januar 27, 2016 Fant du ut noe av dette? har samme problemet selv, blir gal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå