Gjest Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Hei. Mens jeg har vært borte har familien kjøpt seg en BMW 520ia touring fra 2003/2004. Den har mange problemer. Her er listen med problemer, håper noen kan hjelpe meg. 1. ABS og antispinn lyser 2. Ikke alle sylindre virker ved kaldstart, må slå av og på motoren flere ganger for å få alle sylindre med 3. Vindusviskere stopper opp noen ganger og trykker ikke hardt nok mot ruta 4. Motorlampen lyser ved kaldstart 5. Turtallet hopper opp og ned mens jeg kjører og holder jevn hastighet 6. Holder et lavere gir enn hva den bør gjøre, må gire manuelt til et høyere gir. 7. Spyr ut veldig mye hvit eksos, veldig mye. Feilkoder lest ut fra Autel MD802 1. 7B - DME: Activation, map cooling 2. 95 - EGS: CAN Wheel speeds 3. EF - DME: Misfire, cylinder 2 (P0304 Cylinder 2 Misfire detected) 4. F1 - DME. Misfire, cylinder 4 (P0302 Cylinder 4 Misfire detected) 5. 13 - PDC: Converter, rear center right 6. 33 - Front left wheel speed sensor faulty signal Noen som kan hjelpe meg? Har lest på nett at ABS lyset kan lyse pga blant annet annet feil nummer 2. Men jeg har ingen anelse.
tomasb Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 En begynnelse vil være å skifte "Front left wheel speed sensor". Burde fjerne feil nr 2 og 6. Ang eksos, så kan du være heldig at det bare er kondens. Litt verre er det viss det er tett oil-breather(ka va det den hette igjenn på norsk? ). Og det værste er viss topp/topp pakning er gåen. Sjekke for olje i kjølevann, eller vann i oljen.
Brian Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Hørtes veldig lik ut som min e39 for en stund tilbake. Da hendte det at en syl ikke ville henge med, men etter litt kjøring, og omstart så kom den. Gikk ei lita stund, før toppakninga røyk. At den ryker mye hvitt er også et dårlig tegn, iallefall om den også ryker mye ved god og varm motor. Sjekk olje og vann, om noen av nivåene forandrer seg. Vannivå synker/øker, som følge av at vannet vandrer over i olja og omvendt. Se etter kondens i olja, og oljefilm i ekspansjonstanken. Jeg ville sjekket dette med motoren først iallefall, for dette kan bli en stor kostnad om du ikke skrur selv og det er def toppakning på vei.
Alpejohn Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Alltid lurt og slette alle feil, og så kjøre en tur, evt vente et par dager og sjekke igjen. Da er du sikker på at det er de aktuelle feila som dukker opp. Kan være noen av dem er gamle men ligger inne enda.
Gjest Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Har slettet alle feil mange granger. Problemet med sylindre dukker opp hele tiden. Det samme gjør problemet med ABS. I dag kom også denne feilkoder: EGS Transmission Control 5 HP. Hvor mye snakker vi om at det kan koste om det er toppakningen? Endret Januar 18, 2016 av mubkap
bmwmann24 Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 Toppakning koster vel 15-20.000,- på de fleste verksteder. Sikkert mye mer på merkesverksted.? Du får kjøpt en kit på biltema som måler co i kjølevannet. Høvelig sak, Vannet endrer farve i inspeksjonsglasset om du har eksos i kjølevannet (topp/toppakning) Misfire er vel at coilene/pluggene er dårlige. Om en sensor lager krøll for de eller om coilene er ferdige, vet jeg ikke.
Maxmek Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 Først ville jeg sjekket om veivhusventilasjonen er tett. søk i denne tråden (mye vit eksos og oljesvetting). Så ser det ut til at sensorringen for ABS på venstre forhjul har feil, muligens rengjøring eller bytte. Det er ikke uvanlig at coilene ryker og må byttes (misfire) bytt om et par coiler å se om feilen flytter seg.
Alpejohn Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 Girkasse feil og abs kommer nok av abs sensor, girkassa bruker hastighetssignal for og gire rett. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Gjest Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 (endret) Tusen takk alle sammen. Skal gå slavisk gjennom punktene deres. Sier fra hva jeg kommer frem til. Endret Januar 18, 2016 av mubkap
Alpejohn Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 Ang. missfire, så kan du prøve og flytte coil fra syl 2 til syl 1, og 4 til 5, bare for og se om feilen flytter seg, gjør den det er nok coilene, gjør den ikke det ville jeg sjekket tennpluggene, evt flytta dem også til andre fungerende sylindere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå