Gå til innhold

Eksos E36: Hvordan skal eksosen egentlig festes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ein liten hank på bildet under og så skal det være ein gummi på den hanken og festet ein eller anna plass på bilen.
Hvor på bilen skal den festes?
Føler eg har leitet over alt og ikkje sett noen logiske plasser (ironisk nok var det eg som tok dette av, men begynner å bli så lenge siden at eg husker ikkje hvor festet på bilen var.)

post-83478-0-75501300-1453048345_thumb.j

Skrevet

Den der får du ikke festet sånn. Originalt er det feste helt bakerst. Du har et opphengspunkt mot midten av bilen og to mot utsiden av bilen. 316 og 318 har smalere potte og bruker det festet som gir smalest avstand, 320 og opp bruker det ytterste festet nærmest fangeren for bredere avstand. 320 og opp har kanter rundt hele potta som klypes av opphengsarmer på hver side, mens din 316/318 har rundt potte og et bånd som går rundt. Se bildet under:

91RP1ya.png
Skrevet

Det som er på min bil ligner mer på den eg avbildet og ikkje den du avbildet.

Det er ein krok på min. Men i følge denne er det slik du beskriver (http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e36-sedan-318im43/etk_delekatalog-eksos-18_0230)

Spørsmålet mitt er egentlig hvor på bilen den skal festes. Altså den gummi delen (6), fra eksosen som allerede har ein hank "sveist fast" og hvor på bilen den egentlig skal festes.

Skrevet

Er gamle potta likedan eller har den gått på dynga allerede?

Dette er ein gammel potte (vet ikkje nøyaktig alder då eg har kun eid bilen i 1 år og denne er garantert 5 år gammel ++++++)

Skrevet

Sitter vel eksosfeste rundt potta. Søk på "E36 eksosoppheng" på google så ser du svaret.

Er ikkje eksosopphenget eg treng hjelp med, men den ringen som skal være på hanken for "opphenget" :&

Skrevet

Du skal i så fall ha en krok både på eksosrøret som du ser på det første bildet ditt og en krok på selve bilen.

Karroseriet skal uansett ha de festene bakerst som du bør kunne bruke. Alternative deler fra Koed koster ikke mye.

Skrevet

Du skal i så fall ha en krok både på eksosrøret som du ser på det første bildet ditt og en krok på selve bilen.

Karroseriet skal uansett ha de festene bakerst som du bør kunne bruke. Alternative deler fra Koed koster ikke mye.

Om festet skal være fast på travers har eg det ikkje lengre ettersom eg fekk ny travers (da uten den delen tydeligvis). 

har ikkje klart å finne spor etter den kroken eller 8mm hull i karoseri (bolten som holder kroken fra GSbildeler er 8mm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...